    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: już można legalnie rozjeżdżać przechodniów na chodnikach
    Date: Tue, 25 Feb 2020 13:27:55 +0100

    On 25.02.2020 12:17, j...@j...org wrote:
    > https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,257256
    11,sad-ukaral-go-grzywna-za-blokowanie-samochodu-jad
    acego-po-chodniku.html

    > Grzywna dla pieszego, bo potrącił go samochód. I to jadący chodnikiem
    >
    > Sąd ukarał grzywną Wojciecha Młodzianowskiego za utrudnianie cofania samochodowi
    marki Toyota. Jadącemu po chodniku.

    > A było tak: 23 lipca zeszłego roku ok. godz. 18 pan Wojciech spacerował z psem po
    swoim osiedlu na Rakowcu (Ochota). Na skrzyżowaniu ul. Baleya z Jankowską zauważył
    czerwoną toyotę stojącą na chodniku, tuż przy przejściu dla pieszych. - Kierowcy
    szczególnie upodobali sobie to miejsce do parkowania. Co prawda są tam słupki, ale
    można je było ominąć, wjeżdżając przez przejście dla pieszych (ok. miesiąca temu
    słupki ustawiono także przy pasach) - opowiada pan Wojciech, który jest szczególnie
    wrażliwy na to skrzyżowanie. - Już raz mało nie zostałem tam potrącony. Moja żona tak
    samo. Regularnie zgłaszam auta zaparkowane w tym miejscu.

    > Tak było i tym razem. Pan Wojciech wyjął telefon, zrobił zdjęcie auta stojącego na
    chodniku i wysłał je przez aplikację 19115. Po chwili dostrzegł, że do jednego z
    samochodów wraca właścicielka. - Włączyłem kamerę w telefonie, podszedłem do niej i
    zapytałem, czy wie, że tu nie wolno parkować. Kobieta odpowiedziała, że "nie mam się
    czym w życiu zajmować", zaproponowała też "jakieś leczenie".

    > Po krótkiej wymianie zdań kobieta wsiadła do samochodu. Na nakręconym przez pana
    Wojciecha filmie widzimy, jak wycofuje autem po chodniku, jego przód kierując w
    stronę przejścia dla pieszych. Pan Wojciech też kieruje się w stronę tego przejścia z
    telefonem w ręku, nie przejmując się cofającym samochodem. Zostaje dotknięty tylnym
    zderzakiem.

    > Policja, jak mówi programista, przyjechała po mniej więcej półgodzinie. W tym
    czasie pan Wojciech stał przed maską toyoty, blokując kobiecie wyjazd. Policjanci,
    jak mówi, od początku wzięli stronę kierującej. - Zarzucono mi, że wtargnąłem pod
    pojazd. Odpowiedziałem, że nie wtargnąłem, tylko spokojnie szedłem po chodniku.
    Policjantka zauważyła, że wszystkie miejsca parkingowe są zajęte.

    > (...)

    Spotkanie dwóch buraków.