  • Data: 2019-11-27 23:15:54
    Temat: Re: odzyskanie danych z uszkodzonego SSD
    Od: g...@c...net szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 27 listopada 2019 15:40:47 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Nawet ja dałem linki do takich filmów, ale:
    >
    > - dyski bywają szyfrowane
    > - ręczne rozgrzebywanie i lutowanie
    > - jest karkołomne
    > - wymaga sporej wiedzy
    > i manualnych zdolności
    > oraz praktyki
    > - niekoniecznie takie metody są skuteczne
    > (bo co awaria to inna historYja...)
    Widziałem taki, gdzie tylko soft był używany. Nie znalazłem wersji testowej a sam
    program to o ile pamiętam ok. 3000$ - do zabawy i eksperymentów za drogo.

    > : Pytam ogólnie,
    >
    > Ogólnie? Ogólna budowa dysku SSD nie istnieje.
    Możliwe - o to też pytam.

    > : ale w szczególności padły mi ostatnio 2 dyski.
    >
    > : 1. PNY CS900 240GB
    > : 2. SP S55 240GB
    >
    > Pytam, aby mieć pojęcie o awaryjności SSD, nie po to, by pomóc w odzysku
    > tych danych, bo IMO na nic tu zda się jakakolwiek wiedza Grupowiczów...
    > Tu potrzebny jest specjalistyczny sprzęt i specjalistyczna wiedza.
    Na razie słabo to wygląda - przez ostatnie 3-4 lata zainstalowałem może ok.10 SSD,
    połowa się zepsuła. Oczywiście to żadna wielka próba - taka moja próbka.

    > Koszt odzysku na pewno nie jest makabrycznie wysoki, ale dla Grupowicza
    > trzymającego na dysku zwykle pornole z Jutuby raczej każdy wydatek jest
    > zbyt duży w zestawieniu z wartością straconych danych... ;)
    Te dane nie są cenne (a cenne są na backupie), raczej chciałem się czegoś dowiedzieć
    i może zaoszczędzić trochę czasu z ponowną instalacją i konfiguracją wszystkiego.

    > IMO taniej bakapować...
    Oczywiście - ale jak kilka dni temu padł klasyczny HDD to po dobie ddrescue odzyskał
    wszystko i po włożeniu nowego dysku do komputera wszystko jest OK. A z tych SSD nie
    mogę odczytać nic. W dodatku popsuły się z sekundy na sekundę. Jeden w moim własnym
    komputerze, działał, nagle coś mignęło i już nie działał. Nic wcześniej nie
    zwiastowało awarii.

    > : nie znam, orientacyjnie dyski mogą mieć 2-3 lata,
    > : pracowały w przeciętnie używanych komputerach biurowych
    >
    > WXP, W7, W10, Linux?...
    W10, Office - w przypadku mojego dysku tylko aplikacje i system były na SSD, reszta
    na drugim HDD

    > Taki emulator można ukraść lub ,,pożyczyć'' od zaprzyjaźnionego
    > odzyskiwacza, ale i co z tego? -- skoro do flaszek trzeba wlutować
    > się mechanicznie miedzią i cyną... ;)
    Jak pisałem - widziałem odzyskiwanie tylko za pomocą oprogramowania - np. coś
    takiego:
    https://www.youtube.com/watch?v=EQKaokEgqiM

    > Oglądałeś filmy -- wiesz, jak jest...
    > Do tego lutowania trzeba jeszcze wiedzy -- jak rozbierać taki dysk i gdzie
    lutować... ;)

    Z lutowaniem nie mam problemu, za to czasu na to bym nie poświęcił.
    1000zł za odzyskanie takiego dysku też nie. Bardziej ciekawi mnie zagadnienie, bo
    może kiedyś trafi się uszkodzony SSD z cennymi danymi i wtedy warto wiedzieć, co
    można ew. samemu osiągnąć.

    Andrzej