  • Data: 2019-11-28 06:05:01
    Temat: Re: odzyskanie danych z uszkodzonego SSD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    <g...@c...net> f...@g...co

    : Widziałem taki, gdzie tylko soft był używany.

    Jakoś trzeba dodrutować się do kości...
    Sam soft nie wystarczy...

    : Nie znalazłem wersji testowej a sam program to o ile
    : pamiętam ok. 3000$ - do zabawy i eksperymentów za drogo.

    Ćwierć wieku temu niemal nikt nie kupował... ;)
    Nagle widza złodziejska zniknęła?...

    > Pytam, aby mieć pojęcie o awaryjności SSD, nie po to, by pomóc w odzysku
    > tych danych, bo IMO na nic tu zda się jakakolwiek wiedza Grupowiczów...
    > Tu potrzebny jest specjalistyczny sprzęt i specjalistyczna wiedza.

    : Na razie słabo to wygląda - przez ostatnie 3-4 lata
    : zainstalowałem może ok.10 SSD, połowa się zepsuła.

    Czyli aż połowa jest nadal sprawna! ;)

    > Koszt odzysku na pewno nie jest makabrycznie wysoki, ale dla Grupowicza
    > trzymającego na dysku zwykle pornole z Jutuby raczej każdy wydatek jest
    > zbyt duży w zestawieniu z wartością straconych danych... ;)

    : Te dane nie są cenne (a cenne są na backupie),

    Tym różnią się cenne od bezwartościowych -- cenne są na bakapach! ;)

    : raczej chciałem się czegoś dowiedzieć i może zaoszczędzić
    : trochę czasu z ponowną instalacją i konfiguracją wszystkiego.

    > IMO taniej bakapować...

    : Oczywiście - ale jak kilka dni temu padł klasyczny HDD to po dobie
    : ddrescue odzyskał wszystko i po włożeniu nowego dysku do komputera
    : wszystko jest OK. A z tych SSD nie mogę odczytać nic. W dodatku popsuły
    : się z sekundy na sekundę. Jeden w moim własnym komputerze, działał,
    : nagle coś mignęło i już nie działał. Nic wcześniej nie zwiastowało awarii.

    Za 25 lat przeciętne Dziecię Neostrady odzyska 99,99% danych z padniętych
    SSD... Sprzęt będzie tak tani, że niejedna osoba po jednorazowym użyciu
    zapomni, gdzie odłożyła... Soft będzie za freeko legalnie...

    > : nie znam, orientacyjnie dyski mogą mieć 2-3 lata,
    > : pracowały w przeciętnie używanych komputerach biurowych

    > WXP, W7, W10, Linux?...

    : W10, Office - w przypadku mojego dysku tylko aplikacje
    : i system były na SSD, reszta na drugim HDD

    > Taki emulator można ukraść lub ,,pożyczyć'' od zaprzyjaźnionego
    > odzyskiwacza, ale i co z tego? -- skoro do flaszek trzeba wlutować
    > się mechanicznie miedzią i cyną... ;)

    : Jak pisałem - widziałem odzyskiwanie tylko za pomocą oprogramowania - np.
    : coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=EQKaokEgqiM

    > Oglądałeś filmy -- wiesz, jak jest...
    > Do tego lutowania trzeba jeszcze wiedzy -- jak rozbierać taki dysk i gdzie
    lutować... ;)

    : Z lutowaniem nie mam problemu, za to czasu na to bym nie poświęcił.

    : 1000zł za odzyskanie takiego dysku też nie. Bardziej ciekawi mnie
    : zagadnienie, bo może kiedyś trafi się uszkodzony SSD z cennymi
    : danymi i wtedy warto wiedzieć, co można ew. samemu osiągnąć.

    IMO bardzo dużo, ale trzeba mieć wiedzę...
    Ja tej wiedzy nie mam i mieć nie chcę!

    IMO trzeba szukać laptpów z kilkoma slotami M.2, kopiować na HDD i chmurzyć...

    Pierwszy lepszy:

    https://www.ceneo.pl/43233185 170 pln, ale nie piszą, jakie FiuFiu...

    IMO g -- bo ponoć dociąga do 3 MB/s...

    Ważne dane IMO nie zajmują wiele miejsca -- to nie pornole z Jutuby...
    Można bakapować nawet na garść mikroSD...

    Całe systemowe partycje? -- na HDD dużych pojemności...
    Mając kilka M.2 -- wrzucić systemówki na każdy z dysków...

    Za jakiś czas być może będą powszechne macierze, w których padnięcie
    dowolnego (ale tylko jednego) dysku macierzy nie sprawi utraty danych...
    Roztropni natychmiast po takim padzie wymienią dysk na nowy i spokojnie
    dociągną całość...

    SSD IMO będą taniały w zastraszającym tempie: macierze dające
    z nadmiarowością/redundancją 10 TB będą w cenie dzisiejszych
    terabajtowych HDD; transfery wzrosną wielokrotnie; czas dostępu
    spadnie o dwa rzędy wielkości... -- wszystko to, zanim wejdziemy
    w 3 dekadę XXI wieku...

    Przy okazji samochód z napędem spalinowym będzie niedostępny... ;)

    Zaś domy (budowane przez roboty) będą tak tanie, że w normalnej
    gospodarce rok pracy robola starczy na kupno małego domu czy
    mieszkania...

    Oby tej sielanki nie przerwała pani ;) wojenka...
    https://www.youtube.com/watch?v=JIm36yh7h5c

    --