    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: popularna laserówka do domu
    Date: Mon, 26 Nov 2018 12:35:44 +0100

    W dniu 2018-11-26 o 07:46, Pszemol pisze:
    > Po kolejnej wojnie z wymianą zaschniętych tuszów w drukarce plujce i tym
    > razem już nieudanej probie odmoczenia zaschniętych głowic wydaje się, że
    > trzeba się wreszcie poddać i kupić coś nowego...
    >
    > Czym zastąpić wysłużoną HP Deskjet 2050 w domu?
    >
    > Są jakieś małe laserówki ze skanerem, które mogłyby się dobrze nadać w roli
    > domowego kombajnu zamiast atramentówki?

    Ja mam kupioną za ułamek ceny OKI bodajże MC342.
    Gdybym kupował za normalne pieniądze, to kupiłbym o klasę lepszą - była
    by tańsza w eksploatacji. Do swojej kupuję tonery Cardridge Web -
    wysokiej jakości tajwańskie zamienniki, ale stosunkowo niedrogie.

    To, co mi się podoba w tym kombajnie:
    - duplex skanera
    - duplex drukarki
    - LAN
    - drukowanie "ze wszystkiego" - z LAN, z WAN, z chmury, z gwizdka
    - skanowanie na gwizdek, na smb, do chmury, do ftp
    - fax

    Upierdliwe wybieranie różnych parametrów, bo nie ma ekranu dotykowego,
    tylko się jedzie przez klawisze. Ale można stworzyć kilkadziesiąt profili.
    Jeśli chodzi o podajnik skanera, to lepszego nie widziałem. Wrzucam całą
    stertę faktur za paliwo, drukowanych na składance A5, częściowo
    wymiętoszonych, natomiast OKI pobiera je bezproblemowo. Na kilkaset
    faktur miałem może ze dwa zacięcia.

    A czy jest duża?
    Dla mnie nie, przynajmniej w stosunku do Lexmarka C762, którą używam do
    roboczych wydruków kolorowych (też sprzętowy duplex, ale nietypowy:
    odwraca kartkę, równocześnie drukując na kolejnej). Tyle, że ją
    wywiozłem do biura - tam częściej drukuję.
    Do czarno-białych roboczych w domu używam Brothera HL-5350DN.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam