  • Data: 2018-07-10 22:25:53
    Temat: Re: prośba
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "OWL" <t...@n...org> napisał w wiadomości
    news:phupdn$pq1$1@node2.news.atman.pl...
    > I tak trzeba uważać bo zwęglony laminat czasem "przewodzi" :-(

    Nawet bez gestu "króliczych uszu", zwłaszcza, jak złapie wilgoci. A z
    wilgocią syfów z otoczenia.
    Choć jak zjarałem (komuś) port USB, robiąc czyste zwarcie na zasilaniu, to
    na szczęście prykła tylko mała ceweczka (udając przedtem pomarańczową LED) i
    zwęglił się laminat. Doskrobałem się do kolejnej warstwy, znalazłem nową
    ceweczkę, o co nietrudno było, pierwsze, to na SuperGlue wkleiłem kawałek
    papieru, by w miarę wyrównać wyskrobany ubytek, włożyłem ceweczkę,
    zalutowałem do niespalonej części ścieżek (na szczęście, straty były tu
    znikome), a potem całość znów zalałem kropelką (SuperGlue, nie kleju
    Kropelka) kleju, aby nie łapało wilgoci. ZTCW, wytrzymało parę lat, potem
    komp, nie pamiętam, chyba "poszedł do Żyda".

    Ja bym spróbował zrobić tak (na obrazku problem spalonego oporka, to
    zdecydowanie nie jedyny problem), delikatnie i bardzo uważnie odskrobać cały
    spalony laminat, następnie z kombinacją cienkich, czystych kawałeczków
    papieru, połatać ubytki, klej uszczelki papierki od wilgoci, dać nowy opór i
    już. Zdecydowanie nie zostawiać "węgla" bez zabezpieczenia przed
    środowiskiem. Oczywiście uważać, aby klej nie rozlał się, gdzie go
    zdecydowanie być nie powinno. Jak sobie kawałek "supergluta" kapnąłem na
    obudowę lapka w miejscu, gdzie trzymam ręce, to po paru latach, nadal to
    trzyma. Ale nie przeszkadza, więc nie odskrobuję, i tak by to tylko
    pogorszyło.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.