  • Data: 2019-07-22 08:59:46
    Temat: Re: tomograf serca
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-19 o 15:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Roman Rogóż"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No i wlasnie o ten skan jednego przekroju mi chodzilo.
    > To z natury trwa, a w tym czasie serce sie porusza.
    > A wtedy rekonstrukcja obrazu nie wyjdzie.
    >
    > Ten "detektor promieniowania" we wspolczesnych maszynach to juz raczej
    > cala masa detektorow - sensor liniowy, a kto wie, moze juz i 2D.
    >
    > Jeszcze jakby dodac kilka (dziesiat) lamp, i szybko przelaczac, to kto
    > wie - moze i dalo by sie zrobic skan takiego przekroju w 1ms ...
    >
    > J.

    Nie wiem jakie teraz są ilości detektorów ale jakieś 10 lat temu
    uruchamialiśmy u siebie tomograf 64 rzędowy. czyli w jednym obrocie
    detektora wokół pacjenta skanowane były na raz 64 slajdy. Pewnie teraz
    jest wielokrotność tego.
    Prędkość wirowania to kilkadziesiąt obrotów na minutę więc nie ma
    problemu żeby zsynchronizować się z biciem serca