  • Data: 2019-09-04 08:37:35
    Temat: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wróciłem ostatnio do swojego projektu komputera ośmiobitowego na 6502.
    Obecnie projektuję do niego płytkę I/O (płyta z CPU i pamięciami została
    uruchomiona już jakiś czas temu. Na płytce jest już większość
    interesujących mnie układów (m.in. UART, timer, złącze karty CF,
    kontroler klawiatury AT 8242 oraz 8255 dodający porty GPIO). Zostało
    trochę wolnej powierzchni, którą chciałbym wykorzystać na interfejs
    magnetofonu kasetowego. Nie będzie on główną pamięcią masową, a raczej
    "sentymentalnym" dodatkiem.
    Przestrzeni na płytce nie zostało niestety zbyt dużo, a nie chcę jej
    powiększać, aby zachować ten sam format co w przypadku płyty CPU.

    Zależy mi więc na jak najprostszym i "kompaktowym" rozwiązaniu.
    Początkowo planowałem skopiować układ z CA80, ale tam wymagana jest
    linia zasilania -5V (a więc muszę dodać pompę ładunku), poza tym
    wzmacniacz operacyjny, dwa układy TTL i trochę elementów pasywnych. Być
    może uda mi się to upchnąć na dostępnej powierzchni przy pomocy
    elementów SMD, ale całkowicie pewien nie jestem.

    Może istnieje jakieś prostsze rozwiązanie od tego zastosowanego w CA80?

    Do "rozmawiania" z interfejsem magnetofonu planuję wykorzystać dwie
    linie 8255, czyli tak jak to zrobiono właśnie we wspomnianym CA80.