    Date: Tue, 27 Jan 2015 10:06:31 +0100
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Stabilność ESP8266

    Ktoś z was miał może już jakieś większe doświadczenia z tym popularnym
    modułem? Ja dopiero zaczynam eksperymenty - pobawiłem się połączeniami
    pod terminalem, ale jeszcze nie złożyłem na nim żadnego większego
    projektu z MCU. Powoli projektuję jednak płytkę zegara nixie z
    synchronizacją czasu po NTP.
    Czy moduł można uznać za stabilny? To znaczy raz włączony będzie działał
    bez samodzielnego zawieszania się? Nie liczę tutaj oczywiście sytuacji,
    do których może dojść z winy użytkownika.

    Pytam, ponieważ rozpoczynając eksperymenty z ENC28J60 (a później także
    W5100) natknąłem się na kilka mitów dotyczących ich stabilności. Układy
    miały się rzekomo nie nadawać do zastosowań takich jak automatyka domowa
    czy telemetria, ze względu na tendencję do samodzielnego wieszania się i
    zrywania połączeń. Tymczasem praktyka pokazała coś zupełnie innego -
    zaprojektowane przeze mnie płytki z tymi układami działają już dobre pół
    roku i przez ten czas udawało im się nabijać uptime liczony w
    tygodniach, jeśli nie miesiącach.

    Czy istnieje jakaś różnica w stabilności pomiędzy poszczególnymi
    wersjami modułów? Bo na rynku dostępnych jest kilkanaście różnych odmian
    - zaczynając od najpopularniejszej "01" (antena PCB i goldpiny) kończąc
    na znacznie bardziej profesjonalnie wyglądających modułach z anteną
    ceramiczną i metalowym ekranem nad elektroniką.

    Może mity biorą się od początkujących użytkowników Arduino, którzy nie
    wiedzą, że taki moduł potrzebuje jednak odpowiednio wydajnego źródła
    zasilania i kondensatorów filtrujących w pobliżu pinu VCC?