eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTeoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie? › Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 10 Aug 2017 02:18:09 -0700 (PDT)
    Subject: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma
    znaczenie?
    From: d...@g...com

    Cześć,
    Jest to mój pierwszy post tutaj, choć czytam to forum już od paru miesięcy. Chciałbym
    was spytać o opinię na temat pewnej tezy, bo nikt się ze mną w pracy nie zgadza ale
    równocześnie nie ma innych argumentów jak przeczucie.

    Gorąca (100*C), wilgotna (wręcz mokra) wstęga papieru wychodzi z parownika i przez
    powiedzmy 30m transportowana jest w otwartej przestrzeni hali, po walcach (w tym
    chłodzących) do nawijania w role. Podczas tej drogi, jej temp. spada do 30*C.
    W tym czasie ulatnia się z niej wilgoć, i spada nawet poniżej wartości jaką papier
    osiąga sam pozostawiony w atmosferze hali(spada do 2% podczas gdy papier pozostawiony
    w atmosferze hali naciąga ostatecznie około 4%).
    Pytanie, czy prędkość z jaką przesuwa się papier ma wpływ na tempo tego suszenia?
    Jeżeli tak, to czy większa prędkość utrzyma więcej wilgoci czy przyspieszy jej
    oddawanie?

    Nie chcę Was czymkolwiek sugerować ale moim zdaniem prędkość przy stałej drodze nie
    ma znaczenia, mam swoją tezę ale najpierw chciałbym posłuchać Was.

    Ps. O co chodzi z tymi "Solution Manual"? Spory spam tego jest.