    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: USB6B1 - zabezpieczenie portu USB mikrokontrolera
    Date: Sun, 4 Dec 2016 19:36:25 +0100

    Buduję w tej chwili pewne urządzenie, które będzie wyposażone w moduł
    GSM i zasilanie z akumulatorka li-ion (właściwie jako backup, bo
    zasilacz cały czas będzie podłączony). Planuje wykorzystać zwykłą
    ładowarkę miniUSB + jakiś scalony kontroler ładowania (np. MCP73831)
    oraz przetwornicę na 3,3V (TPS63031). A skoro płytka ma zawierać już
    złącze mikro USB, to mam zamiar doprowadzić do niego również sygnały D+
    i D- z MCU, umożliwiając podłączenie urządzenia do komputera.

    Mam jednak pytanie co do sposobu montażu układu USB6B1 (zabezpieczenie
    antyprzepięciowe USB). Znalazłem następujący projekt wykorzystujący ten
    układ:

    https://github.com/Atarity/Lightpack-docs/blob/maste
    r/EN/Lightpack_DIY.md

    Na schemacie widać, że obydwa połączenia VCC i GND są ze sobą połączone
    na płytce, chociaż z rysunków w dokumentacji wynika, że te piny są ze
    sobą połączone już wewnątrz układu. Czy powinienem je mimo wszystko
    łączyć też na zewnątrz?

    Po drugie - chciałbym skonsultować sposób prowadzenia ścieżek w tej
    części układu:
    https://s16.postimg.org/pfuv89ihf/brd.png

    Obudowę gniazda mini USB jak rozumiem powinienem połączyć z masą przez
    kondensator 10nF na możliwie wysokie napięcie, połączony równolegle z
    rezystorem 1M?