  • 21. Data: 2021-09-21 22:46:25
    Temat: Re: Bateria Makita 18V
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 19:59, J.F pisze:
> [...]
    /17/f5/2020111709094874-1757855.jpg

    > Na oko to sa jednak kabelki do kazdego ogniwa osobno,
    > a ten scalak ... moze tylko monitor, a moze i balancer.
    Jeśli już to monitor, napięcie na scalak jest podawane przez dzielniki.
    Do balancera musiałby być tranzystory mocy na każde ogniwo a ich tam niema,
    w oryginalnej makicie jest złącze balancera.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2021-09-21 22:49:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 11:38, Cezar pisze:

    > Teraz jest moda na aktywne balancery gdzie energia nie jest wytracana na
    > rezystorach tylko przekazywana do pozostałych ogniw... :-)
    > Ostatnio Lidn nawet zaczął to wkładać do swoich baterii.
    Ale taki aktywny balancer zupełnie inaczej wygląda,bardziej jak sekcja
    zasilania na płycie PC, dużo dławików i diod.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2021-09-21 22:50:10
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > IMO - taka rola tej plytki.
    >
    > A uklad w urzadzeniu - jesli nie ma dostepu do polaczen miedzy
    > ogniwami, to widzi tylko sumaryczne napiecie, a to troche za malo.

    Dzięki za odpowiedzi, zamówiłem u chińczyka
    powinna być szybko bo wysyłka z Czech
    jak już wszczepię ją w odkurzacz, potestuję i dam znać.

    A zapasowa obudowa mi się przyda gdyby np. niefortunnie upadło mi
    narzędzie na glebe ;)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2021-09-21 22:52:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 11:52, Marek pisze:
> [...]
    rie-litowa-balancer-9712801647?fromVariant=942883817
    4

    > Są też monitory w kształcie tulejki/pastylki dokładane na top lub bottom
    > ogniwa lion, są częścią ogniwa 18650. Jeśli nie widać monitora/balancera
    > na zewnątrz to rozebrać ogniwo i sprawdzić czy nie jest taki monitor
    > wewnątrz.

    Ale nie w wysoko prądowych ogniwach, nie ma szans tam zmieścić
    tranzystorów dużej mocy i jeszcze ciepło odprowadzić.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2021-09-21 23:50:14
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-09-21 o 22:46, Janusz pisze:

> [...]
    > niema,
    > w oryginalnej makicie jest złącze balancera.

    Dzięki znalazłem dane tego modułu wkładanego do niektórych baterii
    - jest jak mówisz

    https://tinyurl.com/42j35zpx

    Symbol Test content Test standard value Test actual value Determine
    conditions
    1 2 3 4 5
    VDET1 Overcharge detection voltage (single section) 4. 225 ?0.
    025V 4230 4230 4225 4235 4240
    VREL1 Overcharge release voltage (single section) 4. 125 ?0.
    05V
    VDET2 Overdischarge detection voltage (single section) 2.7?0. 08V
    2700 2695 2695 2685 2695
    VREL2 Overdischarge release voltage (single section) 3.0?0. 1V

    VI01 Overcurrent 1 detection voltage 0. 1?0. 005V
    VI02 Overcurrent 2 detection voltage 0.2?0. 005V
    VI03 Overcurrent 3 detection voltage 0.5?0.01V
    ICCC Maximum continuous charging current 2-3. 5A
    ICDC Maximum sustained discharge current 15-20A
    PCDC Discharge overcurrent protection current 40-60A 45.2
    TOV Overcharge detection delay time 1?0.5S TA=25°C
    TOVD Overdischarge detection delay time 1?0.5S TA=25°C
    T0C1 Discharge overcurrent 1 detection delay time 1S
    TA=25°C
    T0C2 Discharge overcurrent 2 detection delay time 100mS
    TA=25°C
    TSHORT Short circuit protection delay time 280uS TA=25°C
    ISTB Self-consumption current during sleep I<=10uA
    IVCC Self-consumption current during operation I<=40uA 17
    RDS PCB internal resistance R<=60m? 45
    TCH Charging over temperature protection 55 ? 5°C
    TDC Discharge over temperature protection 70 ? 5°C

  • 26. Data: 2021-09-22 00:51:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 11:51:24 UTC+2 Waldek napisał(a):

    > Ale mnie nie chodzi o budowę promu kosmicznego :D
    > tylko w miarę "rozsądne" zastąpienie ogniw NiCd/Mh
    > Rozsądne - znaczy bezpieczne - niekoniecznie z wodotryskami ;)
    >
    > Pozdrawiam
    Wejdź na alliekspres i sobie kup układy ładowania i rozładowania do akumulatorow
    litowych. Dwa tygodnie temu wsadziłem zamiast sześciu akumulatorów kadmowo niklowych
    dwa akumulatory litowe. Działa a zysk taki że zamiast jak był nowy działał ~90 minut
    to teraz trzy godziny i jeszcze ma rezerwę. Od dwóch złotych za sztukę z darmowa
    dostawa kosztują takie cuda w Chinach. Takie tematy jak ten to zwracanie dupy przez
    głupków dla głupków żeby mogli się popisywać.

  • 27. Data: 2021-09-22 01:00:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 22:52:21 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    > >
    > Ale nie w wysoko prądowych ogniwach, nie ma szans tam zmieścić
    > tranzystorów dużej mocy i jeszcze ciepło odprowadzić.

    Zamiast pierdolić to pokaz jak liczysz moc tracona w tranzystorze jak ma rezystancję
    kanału 0,005 oma i płynie 10 amperów.

  • 28. Data: 2021-09-22 06:55:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 15:51:13 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > dostawa kosztują takie cuda w Chinach. Takie tematy jak ten to
    > zwracanie dupy przez głupków dla głupków żeby mogli się popisywać.

    Ale masz w tym ukladzie kontrole napiecia w punkcie miedzy ogniwami,
    czy nie?
    Czy moze ladujesz kazde ogniwo z osobna ?

    J.

  • 29. Data: 2021-09-22 07:12:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 22:49:58 +0200, Janusz wrote:
    > Ale taki aktywny balancer zupełnie inaczej wygląda,bardziej jak sekcja
    > zasilania na płycie PC, dużo dławików i diod.

    Chyba niekoniecznie.

    J.

  • 30. Data: 2021-09-22 07:14:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 22:46:25 +0200, Janusz wrote:

    /17/f5/2020111709094874-1757855.jpg

    > Jeśli już to monitor, napięcie na scalak jest podawane przez dzielniki.
    > Do balancera musiałby być tranzystory mocy na każde ogniwo a ich tam niema,

    Niekoniecznie, np
    https://www.ti.com/product/BQ76942