eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.192.88.68!
    not-for-mail
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Date: Wed, 17 Feb 2021 13:22:17 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s0j1pn$9hq$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    References: <0...@g...com>
    <60283150$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <602bd593$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <602be05a$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <602be492$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <s0iop1$3lm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <gbzrh9q38b13$.1ul9219nnq7lb$.dlg@40tude.net>
    <602cf576$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.192.88.68
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 17 Feb 2021 12:22:15 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PiotrGalka";
    posting-host="213.192.88.68"; logging-data="9786";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    In-Reply-To: <602cf576$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761943
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-02-17 o 11:52, LordBluzg(R) pisze:

    >> Bajdurzysz, powtarzając znaną urban legend o odłączonym akumulatorze
    >> i przepalonych żarówkach.
    >>
    >>
    > Chyba nie. Opisywał Malucha a ZTCW to tam była prądnica a nie alternator
    > i sam regulator napięcia zbudowany był na 2 przekaźnikach i opornikach.
    >

    Ja miałem już takiego z:
    - alternatorem,
    - podwójną cewką (bez rozdzielacza zapłonu),
    - rozrusznikiem z przekaźnikiem (czyli odpalanie z kluczyka, a nie
    dźwignią między siedzeniami).

    > można uznać, że regulator dawał maxa na wzbudzenie alternatora i efekt
    > gotowy :)

    Dokładnie.

    Inne co mi się przypomniało.
    Jakaś lampka na desce rozdzielczej była bezpośrednio połączona z jakimś
    kabelkiem w komorze silnika. To chyba lampka ładowania akumulatora była
    łączona z jakimś wyjściem z alternatora, czy jego regulatora.
    Wykorzystywałem to do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Przepinałem
    jeden kabelek i przy włączonym kluczyku ustawiałem odpowiednio
    przerywacz patrząc przez tylna szybę na tę lampkę.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: