  • Data: 2023-05-18 01:41:11
    Temat: Re: Aparat fotograficzny czy komórka ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-05-16, Universis <u...@w...pl> wrote:
    > poniedziałek, 15 maja 2023 o 11:53:16 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
    > [..]
    >
    > Porównałem te dwa Samsung'i tutaj:
    > https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10604
    &idPhone2=11429
    > Cenami podanymi przyt ym porównaniu sie nie sugerujcie bo chyba sa
    > podane na dzień "premiery" w handlu.
    >
    > Twój jest trochę lepszy w pixelach, a mimo to robi gorsze fotografie ?

    W słonecznych scenach, gdzie masz niebo, zieleń, zbyt mocno podbija
    nasycenie barw. Da się to później poprawić, ale w A12 nie trzeba. Bez
    grzebania wszystko wygląda naturalnie.

    > Nie zrozumiałem też kwestii tych 3-ch obiektywów - którego z
    > aparatów/telefonów dotyczą ? Są wymienne czy też jakoś się przełączają
    > ? Poza tym jak z fotografią nocną tj, w miastach - więc nie ma
    > zupełnej ciemności bo jest ośwetlenie uliczne.

    3 obiektywy mają oba modele (A12 i A33). Nie, no nie są wymienne :)
    Przełaczasz wybierając odpowiedni tryb lub "powiększanie/zmniejszanie".
    Oba mają też tryb pro gdzie idzie wszystko ustawiać ręcznie z ostrością
    włącznie.

    Sceny nocne są zadawalające. Robi poprawnie jak normalny aparat, co
    oznacza, że czasami masz dylemat, naświetlać na światła (np. latarnie,
    jasne budynki) czy na ciemniejsze tło.

    Żona ma jakiegoś standardowego iphone, w miarę współczesny (13ke chyba),
    ale żadne pro i różnica jest taka, że jak ciemną nocą fotografuje jasno
    oswietlony budynek na tle ciemnego nieba to jej iphone wydobędzie i
    chmury na tym czarnym niebie i szczegóły w światłach na budynku. Te
    samsungi jedno lub drugie. Roznica jest tez taka, że ten jej iphone jest
    4-5x droższy od A12. Ale tez przyznam, że chyba nigdy nie robiłem takich
    zdjęć w trybie nocnym, który te samsungi tez posiadają i w ogóle nie
    drążyłem tematów - np. widzę, że i A12 i A33 mają jakies tryby HDR, więc
    może się te szczegóły da się powydobywać.

    Przy typowych rodzinnych motywach nocnych, w stylu ulica, znajomi w
    kawiarni, różnice pomiędzy wspomnianym iphonem a A12/A33 są MZ bardzo
    niewielkie.

    Jakbys chciał jakąś próbkę, to daj znać, gdzieś coś wrzucę.

    --
    Marcin