eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości › Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w
    wysokości
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 6 Jun 2022 10:31:15 +0200

    On Sun, 5 Jun 2022 11:44:54 -0700 (PDT), a a wrote:
    > Jimu nr 1 to wielki sterowiec, który Chiny zbudowały w celu badania zmian klimatu w
    rejonie Mount Everestu. Statek wzbił się w powietrze już dziesięć razy i przy okazji
    ustanowił rekord świata osiągając wysokość 9050 m. Sterowiec ma 55 m długości i
    pojemność na poziomie 9 tys. m3.

    > Co to jest pojemnośc i długośc nas poziomie ?
    >
    > https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
    hnika/chiny-zbudowaly-duzy-sterowiec-statek-pobil-re
    kord-swiata-w-wysokosci/vc96yve
    > \
    > I co ma serowiec wspólnego z komputrami ?>

    Hm. Balony lataja sporo wyzej, wiec to taki sobie wyczyn.

    A to w ogole sterowiec, czy balon na uwięzi?

    A sterowce z napedem ... duze to. Duzy opor czolowy.
    Czy moze byc konkurencyjne z samolotem?

    Kolejny problem - sterowce transportowe ... podniesienie wymaga
    napelnienia balonu.
    A opuszczenie? Wypuszczenia cennego gazu, czy przepompomowania do
    cisnieniowego zbiornika?
    Tak mi sie jakos wydaje, ze wymagac to bedzie wiecej energii
    niz np podniesienie dzwigiem.
    No chyba, zeby tak odyskac przy napelnianiu

    J.