  • 31. Data: 2021-02-07 13:18:42
    Temat: Re: Dworak. PoRD tego nie wymaga.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:rvohm1$20e$1$Cav@news.chmurka.net...

    > A co Twoim zdaniem mówi pord o pasach przed skrzyżowaniem?

    Napisałeś o osłach, więc teraz to uzasadnij na podstawie Prawa o RD.
    Nie wykręcaj się pytaniami.

  • 32. Data: 2021-02-07 14:07:51
    Temat: Re: Dwor... PoRD tego nie wymaga.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > A co Twoim zdaniem mówi pord o pasach przed skrzyżowaniem?

    Cavallino,

    W Prawie o RD nie ma nic o "pasach przed skrzyżowaniem".

  • 33. Data: 2021-02-07 16:45:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-02-2021 o 13:18, JaTolko pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Napisałeś o osłach, więc teraz to uzasadnij

    Zaprzeczyłeś, więc sam to zrób.

  • 34. Data: 2021-02-07 16:47:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-02-2021 o 14:07, JaTolko pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Cavallino,
    >
    > W Prawie o RD nie ma nic o "pasach przed skrzyżowaniem".

    Czyli szukasz naprędce i nic nie możesz znaleźć na potwierdzenie swojej
    bzdury?
    HINT zastanów się, na jakim pasie jest oś jezdni, gdy pasów jest więcej
    niż jeden.
    Na prawym?

  • 35. Data: 2021-02-07 16:47:09
    Temat: Re: Dwor... art. 22.2 zmiana kierunku jazdy.
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > A co Twoim zdaniem mówi pord o pasach przed skrzyżowaniem?

    Cavallino,

    Może podaj numer artykułu, lub paragrafu o tych pasach z Prawa o RD.

    Domyślam się, że chodzi Ci o art. 22.2 zmiana kierunku jazdy.
    Tylko, że ten artykuł nie może być stosowany przy wjeżdżaniu na rondo,
    bo tam nie ma zmiany kierunku jazdy.
    Zmiana moze byc tylko wtedy, gdy jest wybór .
    Przy wjeździe na rondo wyboru nie ma; wolno jechać tylko w prawo.

  • 36. Data: 2021-02-07 16:53:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-02-2021 o 16:47, JaTolko pisze:
> [...]
    >
    > Domyślam się, że chodzi Ci o art. 22.2  zmiana kierunku jazdy.
    > Tylko, że ten artykuł nie może być stosowany przy wjeżdżaniu na rondo,

    Oczywiście że może, a wręcz powinien.

    > bo tam nie ma zmiany kierunku jazdy.
    > Zmiana moze byc tylko wtedy, gdy jest wybór .
    > Przy wjeździe na rondo wyboru nie ma; wolno jechać tylko w prawo.

    Ale to już na wyjeździe z ronda.
    Na rondzie jako całości, czyli skrzyzowaniu, jednak będziesz ten
    kierunek jazdy zmieniał, skręcając na nim w lewo.

    No chyba ze znajdziesz definicję, wyłączającą rondo z grona skrzyżowań.
    Ale nie znajdziesz, bo to JEST skrzyżowanie, tylko o specyficznej
    organizacji ruchu.
    Więc zanim na to rondo wjedziesz, masz się zachować tak jak przed każdym
    innym skrzyżowaniem.
    Czyli skręcając na nim w lewo, masz się ustawić przed wjazdem na pasie
    lewym.

  • 37. Data: 2021-02-07 19:11:05
    Od: "JaTolko" <h...@k...pl>

    > Ale to już na wyjeździe z ronda.
    > Na rondzie jako całości, czyli skrzyzowaniu, jednak będziesz ten kierunek
    > jazdy zmieniał, skręcając na nim w lewo.

    Na rondzie nie skręca się w lewo. Na rondzie są tylko dwa kierunki :
    jazda na wprost, lub w prawo.

    > Więc zanim na to rondo wjedziesz, masz się zachować tak jak przed każdym
    > innym skrzyżowaniem.

    W PoRD nigdzie nie jest napisane, że należy zająć odpowiedni pas
    przed skrzyżowaniem, czyli PoRD nie narzuca tego przed rondem.

    > Czyli skręcając na nim w lewo, masz się ustawić przed wjazdem na pasie
    > lewym.

    Cavallino,

    W PoRD jest napisane, że : art. 22.2. Należy zbliżyć się do odpowiedniej
    krawędzi jezdni, jeżeli zamierza się skręcić w prawo, lub w lewo (chodzi
    o zmianę kierunku ruchu - Oddział 4 PoRD).

    Przed wjazdem na rondo i podczas wjeżdżania na rondo nie ma możliwości
    zmiany kierunku ruchu, więc art. 22.2 nie ma zastosowania, czyli wolno
    wjeżdżać na rondo dowolnym pasem, niezależnie dokąd się jedzie.
    Dopiero przy zjeżdżaniu z ronda należy zająć prawy pas.

  • 38. Data: 2021-02-07 20:08:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-02-2021 o 19:11, JaTolko pisze:

    > Na rondzie nie skręca się w lewo. Na rondzie są tylko dwa kierunki :
    > jazda na wprost, lub w prawo.

    Wewnątrz ronda.
    Nie powtarzaj się, bo różnicę już Ci wyjaśniłem.

    > W PoRD nigdzie nie jest napisane, że należy zająć odpowiedni pas
    > przed skrzyżowaniem

    Jest, tyle że nie wprost.

> [...]
    > o zmianę kierunku ruchu - Oddział 4 PoRD).
    >
    > Przed wjazdem na rondo i podczas wjeżdżania na rondo nie ma możliwości

    j.w.

    , więc art. 22.2 nie ma zastosowania

    Ma.

  • 39. Data: 2021-02-07 20:20:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > o zmianę kierunku ruchu - Oddział 4 PoRD).
    >
    > Przed wjazdem na rondo i podczas wjeżdżania na rondo nie ma możliwości

    http://www.grudziadz.kujawsko-pomorska.policja.gov.p
    l/kb2/informacje/wiadomosci/28172,Jak-na-rondzie-Pol
    icjanci-przypominaja.pdf

    Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego przypominając:
    - przed dojazdem do skrzyżowania zwracamy uwagę na oznakowanie w
    szczególności regulujące
    pierwszeństwo przejazdu oraz usytuowanie kierunków na pasach ruchu.
    Bardzo ważnym jest przed
    wjazdem na rondo zająć właściwy pas ruchu zgodnie z znakiem i
    zamierzonym kierunkiem jazdy. Jeśli pasy
    ruchu nie są wyznaczone znakami pionowymi i poziomymi stosujemy ogólne
    zasady z których wynika że
    skrzyżowanie na wprost możemy przejechać z dowolnego pasa ruchu, przy
    skręcie w prawo przed
    wjazdem na skrzyżowanie zajmujemy miejsce przy prawej krawędzi jezdni
    natomiast przy skręcaniu w lewo
    lub zawracaniu przy dojeździe zjeżdżamy do środka jezdni lub na jezdni
    jednokierunkowej do jej lewej
    krawędzi.

  • 40. Data: 2021-02-08 10:04:04
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 18:16, Shrek pisze:

> [...]
    > paczek (wisłostrada). Poważnie - ja jechałem 120 a on koło mnie śmignął.
    > Tak się składa, że to mój sąsiad jak się okazało. 7 minut później
    > spotykam klienta pod blokiem koło moto jak fajkę pali. Mówię cześć, bo
    > to tak się przyjęło, a ten że ktoś go chciał zabić i opowiada - jadę
    > sobie lewym, a tu mi się ktoś wbija. Nie powiedziałem, że to ja, ale
    > może mu powinienem powiedzieć, że jak się zapierdala 200@80 na drodze z
    > zakrętami w kształcie es i na górce, to nikt go nie zauważy - po prostu
    > jak patrzyłem w lusterko to on był jeszcze w prawym a nie w lewym.

    ,43.3y,160.05h,87.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCk2MKfiUgh
    6K_u6CEEiqXw!2e0!7i13312!8i6656

> [...]
    > absu potrafi być zabójczy - dosłownie:( Fajnie by było gdyby była
    > większa świadomość po obydwu stronach - powinni takie rzeczy na prawku
    > mówić - zarówno na A dlaczego czasem kierowcy odwalają "dziwne" akcje -
    > bo się nie spodziwają - nikt ich nie nauczył _jak_ uważać na
    > motocyklistów, jak i na B jak motocyklistów widzieć (że ciężej ocenić
    > odległość, że są mniej przewidywalni) i czego się po nich spodziewać -
    > również typowe błędy - jak kierunek.
    >
    > Ja osobiście uważam, że jestem lepszym kierowcą, właśnie dlatego, że
    > jeżdzę moto, puszką, autobusem i łażę na piechotę. Uczy spojrzeć z

    Motocykliści to takie dziwne stworzenia, które uważają, że wszyscy inni
    powinni jeździć przepisowo, za wyjątkiem właśnie ich.
    T.