    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 1 Aug 2022 13:30:09 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Elektroliza
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 22:16:46 UTC+2, r...@g...com wrote:
    > Ja pisałem o przemienny.
    > To przy 50 Hz nie zachodzi, a przy 0,1 Hz zachodzi. Gdzie jest granica?
    >
    > Robert
    Granica jest w mózgu i obowiązującym stanie wiedzy (state-of-the-art)

    Można zyc deluzjami i day dreaming

    Ale podałem, że do elektrolizy wody używamy prądu stałego a nie zmiennego
    i dlatego elektrody mają odpowiednio nazwy:

    katoda (-) i anoda (+)

    --The splitting occurs in two partial reactions that take place at the two electrodes
    - cathode (-) and anode (+) - in the electrolysis cell.

    Przemieniając ladunki na elektrodach , efektywnośc procesu zostanie zredukowana a
    dodatkowo nastąpi
    rekombinacja tlenu z wodorem, pod ciśnieniem slupa wody,
    a gdy ta wysokośc zostanie zredukowana, to może nastąpić samozapłon mieszanki wodór,
    tlen w powietrzu

    2:1
    W towarzystwie tlenu spala się do postaci wody, tworząc najbardziej znaną na świecie
    cząsteczkę H20. Mieszanka wodoru z tlenem w proporcji 2:1 jest też najbardziej
    eksplozywna przy odpowiednio wysokich temperaturach.
    Wodór (H) - właściwości, działanie i występowanie wodoru
    www.ekologia.pl/zdrowie/pierwiastki/wodor-h-wlasciwo
    sci-dzialanie-i-wystepowanie-wodoru,28343.html
    www.ekologia.pl/zdrowie/pierwiastki/wodor-h-wlasciwo
    sci-dzialanie-i-wystepowa...
    Czy ta odpowiedź była pomocna?
    Mieszanina piorunująca - Wikipedia, wolna encyklopedia
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mieszanina_piorunująca

    Przegląd
    Otrzymywanie

    Mieszaninę piorunującą o składzie stechiometrycznym (tlen/wodór = 1:2 v/v) można
    otrzymać przez połączenie gazów uzyskanych w wyniku elektrolizy wody.
    Mieszanina piorunująca powstaje także podczas rozkładu wody w wysokiej temperaturze.
    Eksplozje tak powstałej mieszaniny miały miejsce podczas katastrofy elektrowni
    jądrowej w Czarnobylu w roku 1986.
    Wikipedia ? Tekst na licencji CC-BY-SA

    Szacowany czas czytania: 2 min

    Co dzieje się, gdy wodór i tlen łączą się? - Nauka - Lam ...
    https://pl.lamscience.com/what-happens-when-hydrogen
    -oxygen-combine

    Wodór i gazy tlenowe mieszają się w temperaturze pokojowej bez reakcji chemicznej.
    Jest tak, ponieważ prędkość cząsteczek nie zapewnia wystarczającej energii
    kinetycznej, aby aktywować reakcję podczas zderzeń między reagentami. Powstaje
    mieszanina gazów, która może gwałtownie reagować, jeśli do mieszaniny zostanie
    wprowadzona wystarczająca energia.
    WYBUCHOWA MIESZANINA GAZOWA WODORU Z TLENEM (2:1 ...
    https://polski-slownik.pl/hasla-do-krzyzowek.php?...

    Lista wszystkich opisanych haseł krzyżówkowych oraz słów i wyrazów ze słownika języka
    polskiego pasujących do opisu WYBUCHOWA MIESZANINA GAZOWA WODORU Z TLENEM (2:1
    OBJĘTOŚCIOWO, 1:8 WAGOWO) LUB POWIETRZEM (2:5 OBJĘTOŚCIOWO).
    Wodór (H) - właściwości, działanie i występowanie wodoru
    https://www.ekologia.pl/zdrowie/pierwiastki/wodor...

    20.10.2021 ? W towarzystwie tlenu spala się do postaci wody, tworząc najbardziej
    znaną na świecie cząsteczkę H20. Mieszanka wodoru z tlenem w proporcji 2:1 jest też
    najbardziej eksplozywna przy odpowiednio wysokich temperaturach.

    3,7/5(32)

    Obrazy mieszanka wodoru z tlenem
    bing.com/images
    Obraz znaleziony dla: mieszanka wodoru z tlenem. Rozmiar: 174 x 170. Źródło:
    www.gazytechniczne-gazik.pl
    Gazy Techniczne Gazik Mieszanki Spawalnicze - Hurtownia GAZIK oferuje ...
    Obraz znaleziony dla: mieszanka wodoru z tlenem. Rozmiar: 174 x 170. Źródło:
    sprzedajemy.pl
    Edukacyjny zestaw do generowania wodoru Szczecin - Sprzedajemy.pl
    Obraz znaleziony dla: mieszanka wodoru z tlenem. Rozmiar: 184 x 170. Źródło:
    narzedziowa.com.pl
    Gazy w spawalnictwie - palne i osłonowe - www.narzedziowa.com.pl ...
    Obraz znaleziony dla: mieszanka wodoru z tlenem. Rozmiar: 174 x 170. Źródło:
    fenix-gazytechniczne.com
    Gazy techniczne i spawalnicze, mieszanki gazowe | Oferta
    Obraz znaleziony dla: mieszanka wodoru z tlenem. Rozmiar: 174 x 170. Źródło:
    polish.tcwygasplant.com
    High Automation PSA Wytwórnia wodoru Wytwórnia wodoru z wsadem do ...
    Zobacz wszystko
    Zobacz wszystkie obrazy
    Reaktywne formy tlenu - jak działa kuracja wodą z wodorem
    https://longevitas.pl/podsumowanie-zdrowotnej-roli-w
    odoru

    StreszczenieWprowadzenieChemia wodoru oraz Jego Zastosowanie PrzemysłoweRole
    Fizjologiczne cząsteczek wodoru U ludziMożliwe Mechanizmy wodoru W charakterze środka
    LeczniczegoPotencjalne Zalety Terapii wodorowejDroga Wziewna - Układ oddechowyDoustne
    Przyjmowanie Wody bogatej W Wodór, przez Przewód pokarmowyWstrzykiwany Dożylnie Płyn
    Bogaty W WodórCentralny Układ Nerwowy

    Chociaż doustne podawanie jest bezpieczne i wygodne, wodór w wodzie z czasem
    wyparowuje, a ponadto część wodoru może zostać utracona w żołądku lub jelicie, co
    sprawia, że kontrola efektywnej dawki podawanego wodoru jest trudna. Podawanie wodoru
    poprzez wstrzykiwany nośnik 0,9 % NaCl, bogaty w wodór może pozwolić na lepszą
    kontrolę dokładności stęże...

    Zobacz więcej tutaj: longevitas.pl

    Szacowany czas czytania: 12 min

    Jest to bardzo wybuchowa mieszanina wodoru z tlenem w ...
    https://vk.com/wall538734265_4382

    Jest to bardzo wybuchowa mieszanina wodoru z tlenem w stosunku objętościowym 2:1.
    Zauważmy, że odpowiada to stosunkowi stechiometrycznemu wodoru do tlenu w cząsteczce
    H2O. Po jej zapaleniu następuje gwałtowne spalanie wodoru w tlenie, czego produktem
    jest ...
    Wodór jako paliwo konwencjonalne - Wikipedia, wolna encyklopedia
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wodór_jako_paliwo_konw
    encjonalne

    Wtedy to Rudolf Erren, niemiecki inżynier pochodzący z Górnego Śląska opracował
    metodę wstrzykiwania wodoru do komory wypełnionej tlenem lub powietrzem. Było to
    zupełnie nowatorskie podejście w porównaniu z dotychczasowymi układami, w których do
    komory spalania wstrzykiwana była mieszanka wodoru z tlenem lub powietrzem.
    Wybuchowa synteza wody - wodór i tlen - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=P5CqpQxRSNk
    Wybuchowa synteza wody - wodór i tlen - YouTube
    0:38

    08.03.2017 ? Szalony naukowiec Grześ z Laboratorium Pana Korka zna wybuchowy ? sposób
    na syntezę wody 2H? + O? = 2H?O ? Nie róbcie tego w domu ? Gwałtowne spalanie wod...

    Autor: Pan Korek Laboratorium

    Wyświetlenia: 14 tys.

    Gaz Browna (66%H2 + 33%O2 + ExW) vs czysty Wodór H2
    https://inhalacja-wodorem.pl/ufaq/mieszanina...

    Jak działa Wodór; Terapie wodorem H2; Gaz Browna dla zdrowia; Mechanizm działania
    wodoru H2; Medycyna H2; Wodór H2 - podstawy; Inhalacje Wodorem H2; Wodór molekularny
    vs Covid-19; Wodór na raka - choroby onkologiczne; Terapie H2. ...
    Czy Wodór z powietrzem tworzy mieszaninę wybuchową? - Onet.pl
    https://zapytaj.onet.pl/Category/006,005/2,8702914..
    .

    Mieszanina piorunująca - wybuchowa mieszanina gazowa wodoru z tlenem (2:1
    objętościowo, 1:8 wagowo) lub powietrzem (2:5 objętościowo). A więc odpowidź na twoje
    pytanie