  • Data: 2022-08-02 11:00:01
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 01 Aug 2022 23:02:50 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Zachodzi oczywiście przy obu. Potrzeba podejrzewam dużo większych
    > częstotliwości aby efekty były zerowe, teraherze może? Natomiast na
    > poziomie instrumentalnym pewnie będzie dużo mniej, bo pojemności będą
    > bruździć.

    Ale skad ta mniejszosc?
    Substancje sie wydzielaja z pewnym opoznieniem, czy wydzielaja szybko,
    ale za chwile, po odwroceniu napiecia, znow reaguja i wracaja do
    roztworu?

    > Oczywiście osobną sprawą jest sens praktyczny, z tym, że i tu,

    A praktycznie, to zazwyczaj chcemy cos rozdzielic, czy wydzielic,
    i AC sie nie nada.

    > szczególnie w ostatnich latach, można zobaczyć olbrzymie zainteresowanie
    > elektrolizą prądu przemiennego w syntezie organicznej. Zarzuć googlu
    > alternating current electrolysis organic chemistry i zobacz ile tego
    > wyskakuje.

    Ciekawe.

    A ja jeszcze podrzuce wyswietlacze cieklokrystaliczne.
    Ponoc przy napieciu stalym zachodzi elektroliza i niszczy wyswietlacz.
    Dlatego stosuje sie przemienne, wystarcza 30Hz, i wyswietlacze pracują
    latami.

    J.