  • Data: 2022-12-15 18:03:59
    Temat: Re: Fotoradar w telefonie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Dec 2022 11:25:42 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jeśli ktoś świadomie szuka czegoś w języku z innym alfabetem, klawiaturę
    > już ma. W okazjonalnych poszukiwaniach zwykle się przekleja.

    Chialbym np zobaczyc co Ukraincy sądzą o naszych haubicach Krab ...

    > W przypadku firefoksa i poszukiwaniu na wyświetlanej stronie jest to
    > wszystko jedno -- w domyślnych ustawieniach diakrytyki są ignorowane.

    A to nie google?

    > Przy poszukiwaniach przez Google można wręcz używać innego alfabetu

    Chwala googlowi.

    > i transkrypcji, a sytstem będzie się starał to zrozumieć (jeśli mamy
    > ustawione poszukiwania w języku polskim, ale wpiszemy "?????" cyrylicą,
    > wyniki są w miare OK).

    Ale debil juz np Muellera nie znajdzie, choc to oficjalna niemiecka
    transkrypcja.
    Tzn jak wpisze Mueller, to nie wyszuka Müller.

    > My też mamy "łacińskie litery", ale poniekąd nie tylko.

    > Może [nie]pasują podobnie, ale Kazachowie chcą się uwolnić od Wielkiego
    > Bratem.

    Nam bedzie latwiej, Chinczykom bedzie lawiej, im tez moze bedzie
    latwiej - po co dwie klawiatury :-)

    > W Mongolii po rozsypce ZSRR cyrylicę zastąpiła notacja oparta o alfabet
    > łaciński. Ta reforma szła dość słabo, może faktycznie cyrylica lepsza do
    > tego języka, a może po prostu Mongołom trudno było zmienić nawyk. Po kiku
    > latach urzędowo wrócono do cyrylicy. Ale nadal łacińska notacja jest
    > w użyciu, w dużej mierze z technicznych powodów. Zatem różnie bywa.

    A przeciez cyrylice uzywali od niedawna .. od 1941.
    A Chan musial miec jakies pismo ..

    J.