  • Data: 2022-12-15 19:16:17
    Temat: Re: Fotoradar w telefonie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Chialbym np zobaczyc co Ukraincy sądzą o naszych haubicach Krab ...

    Akurat mnie do tego internet nie jest potrzebny.

    > A to nie google?

    Nie, to Firefox -- działa nawet off-line.

    > Chwala googlowi.

    Chwała. Ale tu akurat może być odwrotnie -- czasem trzeba pochwalić
    przeglądarkę. Taki na przykład Lynx, działający w środowisku 8-bitowego
    kodowania (czyli bez Unicodu), napotkawszy na HTML z zadeklarowaną
    cyrylicą, wyświetla go w transkrypcji łacińskiej. Dla tych, co nie
    czytają krzesełek, ale słowiański język rozumieją, rzecz bardzo pomocna.

    > Ale debil juz np Muellera nie znajdzie, choc to oficjalna niemiecka
    > transkrypcja. Tzn jak wpisze Mueller, to nie wyszuka Müller.

    Wpisałem w Google "Mueller" i na pierwszym miejscu dostałem stronę
    "MÜLLER: Onlineshop". Owszem, jej adres to "mueller.de". Jeśli chce
    się implementacji niemieckich reguł, wystarczy poprosić: dopisujemy
    "language:de" do kwerendy -- i już. Więc nie taki debil.

    > A przeciez cyrylice uzywali od niedawna .. od 1941.
    > A Chan musial miec jakies pismo ..

    I jest ono dalej używane, choć oficjalnie nie ma statusu głównego.
    Wciąż używanych alfabetów jest na świecie całkiem sporo, to nam tu
    w Europie może się wydawać, że tylko łaciński, grecki, cyrylica
    i arabski.

    --
    Jarek