  • 21. Data: 2009-07-03 21:05:13
    Temat: Re: Obsługa kart SDHC przez uC który pracował z kartami SD 512M
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > No to popatrz na poprzednie odpowiedzi. Jeżeli twoje magiczne tablice
    > C++ wpadają do jakiejś wyróżnionej sekcji (a nie np. ".text") - to żaden
    > problem kazać linkerowi umieścić je we Flashu. ARMowi wszystko jedno w
    > gruncie rzeczy, skąd je pobierze, o ile dostanie właściwy adres (tyle że
    > z Flasha np. w AT91SAM7 odczyty idą nieco wolniej niż z wewnętrznego
    > SRAMu bo potrzebny 1ws przy zegarze powyżej 33MHz a do tego Flash jest
    > 16-bitowy).

    Tak, ja wiem, że linker to może zrobic, po prostu jak zwykle skrypty
    linkera które mam "z internetu" są spieprzone i trzeba bedzie je
    poprawiać tyle że najpier muszę trochę jednak o tym poczytać. Co do
    prędkości jest ok, nie robie nic super wydajnego.

  • 22. Data: 2009-07-03 21:36:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Tak, ja wiem, że linker to może zrobic, po prostu jak zwykle skrypty
    > linkera które mam "z internetu" są spieprzone i trzeba bedzie je
    > poprawiać tyle że najpier muszę trochę jednak o tym poczytać.

    No cóż, co by tu dodać. Poczytaj.

    http://sources.redhat.com/binutils/docs-2.15/ld/Scri
    pts.html
    http://www.bilmuh.gyte.edu.tr/gokturk/introcpp/gcc/l
    d_3.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2009-07-04 08:54:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Jul 2009 04:42:21 -0700 (PDT), slawek7 wrote:
    >Powiedzcie mi proszę, jak jest różnica w obsłudze przez uC np AVR kart
    >SD zwykłych od SD High Capacity SDHC?
    >Jeśli mam napisane funkcje działające na kartach np 512M i podłącze do
    >uC kartę oznaczona SDHC to czy aby została ona obsłużona?
    >Jeśli nie to co należy zmienić w oprogramowaniu, aby zadziałało?

    Oprocz wielu drobnostek, masz jeszcze taka sprawe ze mniejsze karty
    moga miec FAT16, a HC to juz FAT32.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card#SDH

    J.

  • 24. Data: 2009-07-04 08:56:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Jul 2009 22:29:20 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >Kolejna "biblioteka" bez pojecia interfejsów :/ Doprowadzenie tego do
    >stanu abstrakcyjności to ciężki kawałek chleba. Wlasnie to obejrzalem i
    >chyba moze się przydać tylko jako przykład bo ciężko to wsadzić bez
    >grzebania w swój projekt.
    >
    >Zna ktos może cos _zaprojektowanego_ co pozwala latwo odpinać fs,
    >urządzenie blokowe, komunikację spi i nie zależy do zbędnych
    >implementacji? Tez musze napisać cos pod SDHC a że nie mam nic chwilowo
    >to mogę się dopasować.

    No to na podstawie powyzszego dopasuj sie do swojego swietnie
    zmodularyzowanego programu, a potem opublikuj :-P

    J.

  • 25. Data: 2009-07-04 18:33:06
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > No to na podstawie powyzszego dopasuj sie do swojego swietnie
    > zmodularyzowanego programu, a potem opublikuj :-P

    Dokładnie to samo chciałem napisać,
    tylko się jakoś powstrzymywałem :)
    Chesz używać 'super uniwersalnych' bibliotetek na GPL,
    wszystkie uważasz za marne,
    a sam robisz projekty zamknięte i nie chcesz podzielić się
    swoimi bibliotekami.

    Marcin

  • 26. Data: 2009-07-04 19:06:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > wszystkie uważasz za marne,
    > a sam robisz projekty zamknięte i nie chcesz podzielić się

    Panowie. Jestem jednym z niewielu ludzi ktorzy promują (L)GPL gdzie
    tylko ma to sens. Jednak proponowalbym nie wypuszczać tego typu
    głupawych wniosków na podstawie jednego przypadku. Czasami musze zrobić
    coś CS i nic na to nie mogę poradzić. Takie życie.

    Ponadto potrzebuje gotowca aby samodzielnie napisać wlasny. Bo na taki
    jak potrzebuje nadzieje straciłem już dawno. Ale na taki na podstawie
    ktorego można się czegoś _nauczyć_ jeszcze mam resztki nadziei.

    Po drugie: mam pełne prawo krytykowac następny badziewny kod pisany w
    sposób który pokazuje totalne olewanie wszelkich zasad wypracowanych
    przez ostatnie 20 lat. Po prostu mogę. I nie oznacza to wcale że od razu
    musze pokazać lepsze. To że jest to badziewie projektowe widac od
    pierwszego zerkniecia w kod. Oczywiście tak wygląda całkiem spora ilość
    softu na uC (stara szkoła pisania w C). Fajnie by było jak by cześć
    młodego pokolenia niekoniecznie się na tym wzorowała i moze warto to
    głośno powiedzieć pokazując wady.

  • 27. Data: 2009-07-04 19:46:52
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > przez ostatnie 20 lat. Po prostu mogę. I nie oznacza to wcale że od razu
    > musze pokazać lepsze. To że jest to badziewie projektowe widac od

    A ja myślę, że po prostu marudzisz. W firmie, w której pracowałem jeden
    gość napisał kod potrzebny do obsługi SD/HC w ciągu tygodnia (włączając
    w to czytanie dokumentacji i testowanie kart różnych producentów). Na
    stronie SD Association jest dokumentacja, są opisane różnice w
    inicjalizacji kart sd i sdhc. Na tej stronie też jest całkiem fajny opis:

    http://elm-chan.org/docs/mmc/mmc_e.html

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 28. Data: 2009-07-04 20:01:58
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > softu na uC (stara szkoła pisania w C). Fajnie by było jak by cześć
    > młodego pokolenia niekoniecznie się na tym wzorowała i moze warto to

    To nie tak do konca, ze ludzie pisza badziewny kod. Pisanie na male
    procki ma swoja specyfike, m.in. brak zasobow. Napisanie uniwersalnej
    biblioteki jest fajne, ale niekoniecznie optymalne. W efekcie musisz
    korzystac np. z wiekszego procka, niz gdybys napisal kod "badziewny" ale
    za to krotszy/szybszy i lepiej dostosowany do konkretnej sytuacji.
    Inna sprawa, ze ludzie czesto udostepniaja po prostu to co im dziala, w
    ich konkretnym zastosowaniu.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 29. Data: 2009-07-04 20:03:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbych wrote:

    > A ja myślę, że po prostu marudzisz.

    Masz do tego prawo.

    > W firmie, w której pracowałem jeden
    > gość napisał kod potrzebny do obsługi SD/HC w ciągu tygodnia

    Pozostaje mi pogratulować. Tylko czego to dowodzi? Napisanie tego jest
    _trywialne_. Mniej trywialne jest takie zaprojektowanie calości aby
    zredukować malloc/free a jednocześnie np. zapewnić synchronizację
    międzywatkową SPI i pare innych duperelek ważnych w danym projekcie.
    Więc może i bym był w stanie napisać SDHC w 3 dni tylko może
    niekoniecznie działające zgodnie z koncepcjami innych elelementów
    systemu? Najpierw z chęcią obejrze inne projekty aby nie popelniać
    błędów które już ktoś popełnił.

    Robie coś większego niż grajek mp3. SPI jest współdzielone z innymi
    elementami systemu. Napisanie calosci jest troche bardziej skomplikowane
    niż wynika z "opini jakiegoś gościa".

  • 30. Data: 2009-07-04 20:11:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:
    > To nie tak do konca, ze ludzie pisza badziewny kod. Pisanie na male
    > procki ma swoja specyfike, m.in. brak zasobow.

    Nie tłumaczy to nijak wewnętrznej potrzeby generowania zmiennych
    globalnych i ustawionych na sztywno niby-interfejsów.

    > Napisanie uniwersalnej
    > biblioteki jest fajne, ale niekoniecznie optymalne.

    Czekaj, bo zaczyna się nastepna bez sensu dyskusja. Ja jestem
    zwolennikiem C++ na uC (włacznie z 8-bitowcami) wiec obawiam się ze za
    chwile zacznie się jakiś flame. Tak więc EOT.