-
Data: 2017-06-11 10:13:49
Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Od: Pcimol <...@...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> ....
> Ok, ale czy nie sądzisz, że da się ją w pewnym stopniu kompensować?
> Prosty eksperyment. Ustaw PWM na minimum, przyhamuj silnik jakimś
> obciążeniem mechanicznym, podkręć PWM. Silnik odzyska utratę prędkości
> obrotowej. Operuję w tym momencie obserwacjami empirycznymi a nie teorią
> silników, której nie znam.
To się wszystko zgadza. Jednak chodzi o to, że spadek obrotów to spadek
Back-EMF, czyli prąd rośnie bez zmiany czegokolwiek zewnętrznego).
Zwiększenie napięcia zasilania sprawi, że wzrost prądu będzie jeszcze
większy. Od konkretnego silnika i jego układu zasilania zależy, czy
zwiększanie U zasilania nie skończy się kupą dymu lub zadziałaniem
zabezpieczenia.
> Co do inercji, to pewnie też ma ona swój udział. Jednakże jej wpływ nie
> jest raczej mizerny przy mniej więcej jednolitym ciągłym obciążeniu
> mechanicznym silnika. Inercja ma znaczenie w sytuacjach gdy np. jakiś
> wiór wywoła duży opór a inercja go urwie nie wnosząc przy tym po stronie
> elektrycznej widocznych skutków. Z praktyki powiem: przy małych obrotach
> silnika wysokoobrotowego (bez feedbacku) niewiele da się osiągnąć.
> wiercenie otworu potrafi zatrzymać wrzeciono. Tymczasem wiercenie tego
> samego otworu przy dużych obrotach (i proporcjonalnie szybszym
> zagłębianiu w materiał) nie stanowi żadnego problemu. Nie słychać aby
> silnik choćby odrobinę spowolnił. Dlaczego tak jest? Nie wiem... To mi
> właśnie podsunęło ideę sprzężenia zwrotnego.
>
J. w. napisałem - możliwe. Tylko jeśli zatrzymanie wrzeciona wywala
zabezpieczenie, to obawiam się, że zwiększanie PWM przy niskich obrotach
przyniesie identyczny skutek. Na Twoim miejscu po prostu sprawdził bym
jak jest podłączając regulator.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.17 11:52 Paweł Pawłowicz
- 11.06.17 12:06 Miller Artur
- 11.06.17 17:36 Paweł Pawłowicz
- 11.06.17 18:12 Marek S
- 11.06.17 19:27 J.F.
- 11.06.17 19:31 J.F.
- 11.06.17 23:02 Marek S
- 11.06.17 23:47 J.F.
- 12.06.17 00:07 Marek S
- 12.06.17 00:30 J.F.
- 12.06.17 17:59 Marek S
- 12.06.17 18:00 a...@m...uni.wroc.pl
- 12.06.17 19:24 J.F.
- 12.06.17 20:18 Pcimol
- 12.06.17 20:25 Pcimol
Najnowsze wątki z tej grupy
- 40 lat OrCAD-a
- Multimetr z bluetooth
- Ciekawa mapka z BTS-ami
- Lampy uliczne LED z kubkiem
- Pęczniejące LiPo
- wyłącznik ścienny
- "Wybitna" inteligencja AI
- test stereo
- Bluetooth stereo
- W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- Weryfikacja myjki ultradźwiękowej
- zasieg radaru
- Zmywarka Bosch SRV55T43EU - awaria
- Kod zniżkowy w TME do 26.09.2025
- SFP, 10G, simplex sc/apc
Najnowsze wątki
- 2025-10-03 40 lat OrCAD-a
- 2025-10-02 wyjebka na zaliczkę
- 2025-10-02 Ciekawostka elektryczno-pożarowa :)
- 2025-10-02 monitorowanie sprawy sądowej
- 2025-10-02 Warszawa => Dyrektor pionu IT <=
- 2025-10-02 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- 2025-10-01 Multimetr z bluetooth
- 2025-10-01 Citek i "wymagane działanie"
- 2025-10-01 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-10-01 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-10-01 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-10-01 Gdańsk => Starszy programista oprogramowania C++ <=
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=