  • 171. Data: 2019-10-23 20:12:27
    Temat: Re: Przejście. piesi ładują się.
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 października 2019 12:40:20 UTC-5 użytkownik Kviat napisał:

    > Tak. Jest mi ich żal.

    > Pojedź i sprawdź. Wiem, że daleko i nie każdy niedzielny kierowca da
    > radę dojechać, ale możesz polecieć samolotem i wynająć samochód na miejscu.

    Wyslij go do Mielna. Jest blizej. Niech zobaczy gdzie zaczyna sie ten korek co konczy
    sie czesto tu:
    https://www.google.com/maps/@54.2255953,16.0760512,3
    a,75y,0.61h,42.29t/data=!3m7!1e1!3m5!1s7gA73TNibFp_W
    nAkY4mfMA!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%
    3D7gA73TNibFp_WnAkY4mfMA%26output%3Dthumbnail%26cb_c
    lient%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26
    h%3D100%26yaw%3D66.40458%26pitch%3D0%26thumbfov%3D10
    0!7i16384!8i8192

    I niech sprobuje zgadnac co jest przyczyna :)

  • 172. Data: 2019-10-23 20:19:40
    Temat: Re: Przejście. "pogania i ryje klaksonem".
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-10-2019 o 17:08, BronkL pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wlekę się tylko wyprzedzam 80 km/h, tych co jadą prawym pasem
    > 60 km/h, bo tyle jest dozwolone

    80 czy 60?
    Bo jeśli 80, to już 80 na lewym pasie to nawet nie jest wleczenie, to
    coś jeszcze gorszego, bo takich znaków nie stawia się na byle drodze -
    obstawiam standard ekspresówki w granicach miasta...

    > i nie ma obowiązku zjeżdżania
    > na prawy pas podczas wyprzedzania.

    Każda melepeta wlokąca się lewym kilometrami takie głupoty nawija.

    Powolna jazda lewym pasem na drodze dwupasmowej to nie jest wyprzedzanie
    (nawet jeśli faktycznie ktoś prawym w danej chwili jedzie wolniej),
    tylko blokowanie ruchu.
    Jak nie umiesz gazu nacisnąć, albo masz jakieś psychiczne blokady, to
    jedź sobie prawym, albo autobusem.

  • 173. Data: 2019-10-23 20:23:18
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: JaTy <J...@g...com>

    ... Ale nie wolno mu się zatrzymać bliżej niż 10 metrow od przejscia.
    Czyli jeśli chce dla siebie legalnie przepuscic pieszego bedacego na
    chodniku musi zatrzymać się dalej niż 10 metrow od przejscia ....

    Weź i przeczytaj w końcu ze zrozumieniem cały art. 49 (wg aktualnego
    stanu prawnego) ze szczególnym uwzględnieniem ustępu:
    4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia
    pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

    i przestań p ... bo to już dawno "jest nie do zjedzenia"

    --
    JaTy

  • 174. Data: 2019-10-23 20:24:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 20:09, s...@g...com pisze:

    > No i sam widzisz ze jednak na te sama dyskusje sa roznie perspektywy. Bo ja raczej
    widze dyskusje ogolna a nie o tym jednym przypadku. Ten jeden walkujesz ty. Reszta
    > generalizuje.

    Bo ten przypadek jest bardzo niewygodny w generalnej tendencji victium
    shaming.

    > Od momentu kiedy wyszlo na jaw ze gostek zapieprzal i zmienil pas to raczej poza
    kogutkiem nikt sie ich nie czepial i nie zwalal na nich winy.

    Odniosłem inne wrazenie - właśnie od dziś rana pojawiły się nowe posty o
    złych pieszych. Co najmniej dwa dotyczyły _bezpośrenio_ tego wypadku. Co
    trzeba mieć we łbie to ja nie wiem.

    > Nie demonizuj. Czytam co inni pisza to widze co maja na mysli.

    I co widzisz? Bo ja na przykład obwinianie tych co się zatrzymują czy
    choćby zwalniają przed przejściami i pretensję, że piesi zamiast stać na
    chodniku włażą na przejście akurat jak oni jadą. Natomiast nigdzie nie
    widzę sygerowanego przez ciebie poparcia dla bezrefleksyjnego wchodzenia
    na przejście.

    > W tym temacie zajrzyj sobei na to video:
    > https://www.youtube.com/watch?v=M4-L8UgPkOk

    Obejrzę potem.

    --
    Shrek

  • 175. Data: 2019-10-23 21:01:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Slyszales może czy może pierwsze słyszysz ze ustawodawca odrzucił zmianę w kodeksie
    drogowym polegajaca na daniu pierwszenstwa pieszemu będącemu na chodniku przy
    przejsciu dla pieszych nad kierującym pojazdem zbliżającym się do tego przejscia? W
    takiej sytuacji zatrzymanie się przed przejsciem przy którym na chodniku stoi pieszy
    nie spełnia warunku unieruchomienia ze względu na warunki ruchu. W takiej sytuacji
    zatrzymanie jest uwarunkowane tym czy przy przejsciu znajduje się znak stop albo
    sygnalizator wyświetlający dla kierującego światło czerwone. Odrzucenie projektu
    zmiany jest logiczne bo gdyby został przyjęty to kierujący musiał by się zatrzymywać
    przy każdym przejsciu przy którym na chodniku stałby pieszy. Z drugiej strony taki
    pieszy musialby być zobowiązany pod rygorem jakiejs kary do przejscia na drugą stronę
    jezdni nawet jak by nie miał na to ochoty.

  • 176. Data: 2019-10-23 21:22:02
    Temat: Re: Przejście. Debile kierowcy.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-23 o 10:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "BronkL"  napisał w wiadomości grup

    > Akurat jakos zawsze tak bylo.
    > Jednym sie spieszy, inni nie patrza z natury, inni zajeci telefonem.
    >
    > O ile pamietam statystyki - rosnie % z winy kierowcy, i ciekawe -
    > naprawde rosnie, czy sady teraz bardziej ciete na kierowcow...
    Chyba naprawdę rośnie, ja na bielskich drogach obserwuję gwałtowny wzrost
    najechań, czyli zły odstęp lub zagapienie, to samo na przejściu kończy się
    poważnym wypadkiem pieszego.

    --
    Janusz

  • 177. Data: 2019-10-23 21:45:25
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 21 Oct 2019 16:57:28 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >Suszyć niekoniecznie - ale za wyprzedzanie.omijanie na przejściu powinni
    >srogo jebać.

    Szkoda że sami też często takie wykroczenia popełniają.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 178. Data: 2019-10-23 21:50:04
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 21 Oct 2019 18:03:48 +0200, z <...@...pl> wrote:

    >Właśnie wysłuchałem długiego wykładu w tokfm jakiego młokosa co zrzucał
    >wszystkie winy tego świata na kierowców.

    Pewnie MenCwel, z Miasto Jest Nasze (będzie ich, jak sobie jakieś
    kupią). I pewnie rozmawiał z nim Agat Kowalski. Jedno warte drugiego.

  • 179. Data: 2019-10-23 21:52:56
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 23 Oct 2019 10:52:10 +0200, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:

    >A tak po prawdzie, to po co ten pieszy tam tak głupio stoi?

    Czeka na kolegę, który po drugiej stronie własnie kupuje kebaba ;)

  • 180. Data: 2019-10-23 21:58:05
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 października 2019 13:24:24 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > I co widzisz? Bo ja na przykład obwinianie tych co się zatrzymują czy
    > choćby zwalniają przed przejściami i pretensję, że piesi zamiast stać na

    Bo problem jest w tym ze ujmujac to w jezyku IT, piesi nie czekaja na pelny commit ze
    strony calego ruchu kolowego tylko na jednego co im ustapil czy umozliwil wejscie na
    pasy.

    Jeden sie zatrzymal bo akurat mial ochote/mozliwosc/wolno jechal i piesi zalozyli ze
    reszta tez sie zatrzyma.

    Reszta sie albo nie mogla zatrzymac (nie lamali przepisow, po prostu fizycznie nie
    byli w stanie) albo nie chciala (i tu zlamali przepis) ale efekt jest taki ze pieszy
    jest potracony bo mimo pierwszenstwa na przejsciu sam nie zadbal o to by sprawdzic
    czy moze bezpiecznie przejsc.

    > chodniku włażą na przejście akurat jak oni jadą. Natomiast nigdzie nie
    > widzę sygerowanego przez ciebie poparcia dla bezrefleksyjnego wchodzenia
    > na przejście.

    Taka postawe proponujesz Ty twierdzac ze nie tylko na przejsciu pieszy ma
    pierwszenstwo ale i jak na nie wchodzi.

    W efekcie wielu wchodzi i jak juz jest to zaklada (mylnie) ze nie zostanie
    rozjechany.

    Przypadek dyskutowany jest jasny.
    Zajrzyj na ten:

    https://youtu.be/NebmJxIGCeo?t=80

    To o takich akcjach toczy sie tu dyskusja.
    To sa takie sytuacje z pogranicza obu obozow tu dyskutujacych.
    Juz zignorujmy ten rower. Zalozmy ze lolek pieszo wlazl. Widzisz roznice miedzy nim a
    tymi pozostalymi osobami co chcialy przejsc?

    > Obejrzę potem.

    PS. Dziekuje za normalna rozmowe i wymiane mysli. Bez wyjazdow ad personam itp.