eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTermopara i MAX6675 › Re: Termopara i MAX6675
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!pee
    r02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 30 Mar 2023 19:32:35 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.9.0
    Subject: Re: Termopara i MAX6675
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <63fcff3d$0$19614$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fy2n6gamxvh4.1ajqgc36omwu7$.dlg@40tude.net>
    <6400f97c$0$19617$65785112@news.neostrada.pl>
    <6418b040$0$19621$65785112@news.neostrada.pl>
    <642343fe$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
    <6423681a$0$9605$65785112@news.neostrada.pl>
    <64248af7$0$9601$65785112@news.neostrada.pl>
    <6424c3e9$0$19603$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Mirek <m...@n...dev>
    In-Reply-To: <6424c3e9$0$19603$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 24
    Message-ID: <6425c7b3$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.217.141.33
    X-Trace: 1680197555 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 19625 178.217.141.33:58806
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2367
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:779404
    [ ukryj nagłówki ]

    On 30.03.2023 01:04, Ceat wrote:

    > W znanych mi rozwiązaniach napędów DC z enkoderem silnik jest zasilany
    > przebiegiem prostokątnym bipolarnym. Po osiągnięciu pozycji docelowej
    > przebieg ma wypełnienie 50%, wartość średnią 0 ale wartość skuteczną
    > równą amplitudzie przebiegu. Dzięki temu rozwiązaniu silnik "stoi jak
    > zamurowany" (i nie ma spadku momentu/mocy przy małych prędkościach, co
    > występuje przy sterowaniu PWM unipolarnym).

    O widzisz - tego nie wiedziałem. Będę musiał popróbować.
    Widzę dwa problemy: nie będę mógł skorzystać ze sprzętowego PWM -
    znaczna komplikacja programu, będę musiał też jakoś ograniczać prąd żeby
    nie przegrzać silnika.
    Może trzeba jednak nie 50% w prawo i 50% w lewo tylko np 10% w prawo i
    10$ w lewo i w ten sposób ograniczyć prąd?
    Albo wykorzystać 2 PWM-y i jednym sterować kierunkiem a drugim regulować
    prąd?
    Sterownik ma wejścia prawo, lewo i enable - do tej pory na enable daję
    PWM, a lewo lub prawo wybieram kierunek. Jeśli prawo i lewo ma ten sam
    stan, to zwiera silnik i PWM-em można regulować hamowanie.

    --
    Mirek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.03.23 20:50 J.F
  • 30.03.23 21:03 J.F
  • 30.03.23 21:13 J.F
  • 30.03.23 21:17 J.F
  • 30.03.23 21:38 Mirek
  • 30.03.23 22:00 Mirek
  • 31.03.23 10:39 J.F
  • 31.03.23 10:59 J.F
  • 31.03.23 20:33 Mirek
  • 31.03.23 21:07 Mirek
  • 31.03.23 22:34 J.F
  • 12.04.23 19:28 Mirek
  • 14.04.23 12:54 J.F
  • 14.04.23 18:59 Mirek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: