    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ZX Spectrum
    Date: Fri, 23 Oct 2020 01:39:52 +0200
    <s...@l...localdomain> <rmcjom$a5j$1@dont-email.me>
    <5f89e0af$0$610$65785112@news.neostrada.pl> <rmf4el$cav$1@dont-email.me>
    <5f8d927d$0$539$65785112@news.neostrada.pl> <rmkfos$m8k$1@dont-email.me>
    <5f8f0623$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <rmn7jo$3jc$1@dont-email.me>
    <rmnqph$8ee$1@dont-email.me> <5f900d07$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f9036ed$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <rmpllf$7lq$1@dont-email.me>
    <5f9063c9$0$11920$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f918262$0$11920$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <5f91c760$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <5f91dbe7$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@l...localdomain>

    On 23/10/2020 00:16, Artur Stachura wrote:

    > Port joysticka w Atari był świetny. Nie dość że dwukierunkowy

    W normalnych komputerach ,,dwukierunkowość" sprzęgów była czymś
    normalnym. To pecetologia wyprała ludziom mózgownice na tyle, że ileś
    lat później odkrywali na pecetach rzeczy, które były oczywistością
    wszędzie indziej ;-)

    >, to - w
    > odróżnieniu do np. portu w C64 - odporny na różne eksperymenty.

    W sensie? Robiłem różne eksperymenty na tych portach w C64, więc coś
    pewnie przeoczyłem bo nie kojarzę. Między innymi podłączałem "XEP-80" z
    Atari i zrobiłem wyjście na dwa monitory.

    > I do
    > tego wejścia "paddle" z przetwornikiem A/D. Zrobiłem sobie termometr
    > z wyświetlaczem LED :-)

    Wsparcie dla wiosełek było i w C64 i wielu innych. To było jedyne
    urządzenie wejściowe, którym można było proporcjonalnie poruszać czymś
    tam na ekranie. Później dopiero przyszły myszy a i te nie wszystkie były
    ,,proporcjonalne". Do C64 była proporcjonalna mysz 1351. Nie pamiętam czy
    był odpowiednik do Atari. Ktoś pewnie podpowie...