    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Date: Tue, 12 Nov 2019 09:38:15 +0100
    <5dc5b1ae$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5dc5c64f$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@t...no1>
    <5dc9d1b6$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dc9d835$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dc9e02f$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <qqcqhs$pqr$1$jacekrut@news.chmurka.net>

    2019-11-12 o 00:23 +0100, jacek napisał:

    > Tak, później masz 3 dni robocze do odbioru w oddziale Inpostu lub za
    > 11zł możesz wysłać SMS-a z przedłużeniem czasu odbioru o kolejne 48h.

    Tak czytam o tych paczkomatach, bo to dla mnie nieznana rzecz. Widzę,
    że ludzie się tym zachwycają, a ja nie umiem dostrzec żadnego "wow"
    - mieć tylko dwa dni na odebranie paczki? Do tego problemy z obsługą
    samego urządzenia (ktoś pisał że często nie widać nic na ekranie)...
    No i losowość geograficzna dostarczenie (ktoś inny podawał, że jak nie
    ma miejsca w najbliższym paczkomacie, to przesyłka trafia do innego).

    Dla porównania, jak to rozwiązują Francuzi: istnieją oczywiście
    "normalne" firmy kurierskie oraz standardowa poczta, ale czasem
    wygodniej sobie zamówić coś poza domem (bo na wakacjach, bo taniej, bo
    nieobecność dzienna, bo dyskretniej, itd). W takiej sytuacji istnieje
    sieć punktów, do których można dostarczyć przesyłkę: z reguły są to
    jakieś Tabaci albo bary, lub wszelkie inne przybytki handlowe o bardzo
    szerokich godzinach pracy. Podczas zamawiania towaru mogę wybrać punkt
    docelowy, i kiedy paczka już dojdzie to mam 2 tygodnie na odebranie.
    Panu/Pani w sklepie/Tabacu pokazuję dowód, ta/ten wręcza mi paczkę i po
    sprawie.

    No i tak się zastanawiam - czy taki system nie byłby prostszy i
    przyjemniejszy od tych nieludzkich paczkomatów?

    Mateusz