    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    a.pl><s...@f...lasek.waw.pl><qqcqhs$pqr$1$jacekrut@new
    s.chmurka.net> <20191112093815.168f84b1@mateusz>
    Subject: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Date: Tue, 12 Nov 2019 09:39:51 +0100

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

    2019-11-12 o 00:23 +0100, jacek napisał:

    > Tak, później masz 3 dni robocze do odbioru w oddziale Inpostu lub za
    > 11zł możesz wysłać SMS-a z przedłużeniem czasu odbioru o kolejne
    > 48h.

    Tak czytam o tych paczkomatach, bo to dla mnie nieznana rzecz. Widzę,
    że ludzie się tym zachwycają, a ja nie umiem dostrzec żadnego "wow"
    - mieć tylko dwa dni na odebranie paczki? Do tego problemy z obsługą
    samego urządzenia (ktoś pisał że często nie widać nic na ekranie)...
    No i losowość geograficzna dostarczenie (ktoś inny podawał, że jak nie
    ma miejsca w najbliższym paczkomacie, to przesyłka trafia do innego).

    Dla porównania, jak to rozwiązują Francuzi: istnieją oczywiście
    "normalne" firmy kurierskie oraz standardowa poczta, ale czasem
    wygodniej sobie zamówić coś poza domem (bo na wakacjach, bo taniej, bo
    nieobecność dzienna, bo dyskretniej, itd). W takiej sytuacji istnieje
    sieć punktów, do których można dostarczyć przesyłkę: z reguły są to
    jakieś Tabaci albo bary, lub wszelkie inne przybytki handlowe o bardzo
    szerokich godzinach pracy. Podczas zamawiania towaru mogę wybrać punkt
    docelowy, i kiedy paczka już dojdzie to mam 2 tygodnie na odebranie.
    Panu/Pani w sklepie/Tabacu pokazuję dowód, ta/ten wręcza mi paczkę i
    po
    sprawie.

    No i tak się zastanawiam - czy taki system nie byłby prostszy i
    przyjemniejszy od tych nieludzkich paczkomatów?

    Mateusz