    From: JK <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Amerykańska technologia lodówkowa
    Date: Mon, 06 Jul 2015 17:32:38 +0200

    W dniu 2015-07-06 o 13:04, sundayman pisze:
    > Dostałem w prezencie lodówkę :)
    >
    > Bo lodówka jest w idealnym stanie !
    > Plastyki białe a nie żółte.
    > Jak czyściłem ją, to musiałem pozabierać te wszystkie plastyki do domu,
    > i po drodze, jak niosłem do samochodu, jeden z nich mi wyleciał (taka
    > spora szuflada) i jak nie jebnie na kostkę na parkingu.
    > No - myślę - rozpadnie się. Skąd - śladu nie ma nawet ani zarysowania...
    >
    > Chłodzi jak głupia (w zamrażarce poniżej -30).
    > Nawet żarówka podświetlająca okienko kostkarki lodu jest oryginalna i
    > działa.Z tego co widzę w internecie nawet można nadal do niej kupić
> [...]

    No to dodam swoje trzy grosze.
    Tworzywa sztuczne (plastyki) mają to do siebie, że ulegają powolnej
    degradacji. Albo pod wpływem światła (UV) albo tlenu, albo tego i tego.
    Wynikiem degradacji jest ich żółknięcie, zwiększona kruchość, etc.
    Aby ten problem wyeliminować, dodaje się do tych "plastyków" różnych
    substancji, plastyfikatorów i stabilizatorów (np. OTCs, BPA).
    I wszystko byłoby OK, gdyby nie fakt, że te dodatki potrafią bardzo
    niekorzystnie wpływać na ludzi, gdyż z reguły mają właściwości
    zaburzające normalną pracę układu hormonalnego u człowieka.
    Fakt ten odkryto nie tak znowu dawno i od tego czasu wprowadzono normy
    regulujące dopuszczalną ilość takich dodatków w produktach
    konsumenckich. Te dodatki są skuteczne, ale jednocześnie groźne dla
    użytkownika.
    Pomyśl o nich jak o konserwantach w żywności. Chciałbyś zajadać się
    dżemem naszpikowanym konserwantami? Nawet, jeśli ten dżem miałby
    dziesięcioletni termin przydatności do spożycia?

    JK

    P.S. Nie bez powodu kupiłeś/dostałeś tę lodówkę w idealnym stanie.
    Widać poprzedni właściciel nie miał już ochoty jej używać.