  • Data: 2019-11-08 19:55:49
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:artah4gbgl5p$....@m...org...
    >W samochodzie zaś jest coś takiego jak BMU (Battery Management Unit)
    >która
    >to jednostka steruje ładowaniem aku na podstawie zastanych
    >parametrów, a
    >także zbiera dane, mówiąc po producencku KALKULUJE sobie utratę
    >sprawności.
    >Zaś po prostu mówiąc, ZGADUJE jaka jest utrata pojemności, czyli w
    >skrócie
    >SOH (State of Baterry Health). BMU zatem robi "pomiary" (znaczy
    >zgaduje) i

    Dlaczego zgaduje ? Moze wlasnie mierzy.

> [...]

    >odpowiedź
    >MMC Japan gdzie wyjaśniają że tak ma być, soft jest dobry i nic z tym
    >nie
    >zrobią. ;) Że użytkownik nowego samochodu na początku (to dotyczy już
    >modeli '19 gdzie są większe baterie AFAIR 50Ah), tj. w pierwszych 10
    >tys.
    >km traci jakieś 10km zasięgu i mu się sra kalkulacja zwrotu (bo mniej
    >przecież na prądzie jeździ a więcej na benzynie), to już mało istotne
    >dla
    >producenta. No i do tego jeszcze potem rosną mity że baterie szybko

    A co to za roznica czy bateria rzeczywiscie chora, czy BMU ja zglosi
    jako chorą - skoro samochod nie jedzie :-)

    Tak z doswiadczenia telefonicznego: siemens ME45 zuzywal baterie.
    Po ok 1.5 roku z baterii zostawala polowa.
    Rozne zamienniki stosowalem, sprawa sie powtarzala.
    I to nie byla sprawa BMU, bo w tym typie nie bylo, tylko jakis
    zabezpieczacz.

    Nokia ponoc byla lepsza, potem sam mialem Nokie i dlugo trwala,
    SE tez mial dluzej trwajace baterie, Samsung ... teraz producenci sie
    nie boja zrobic nierozbieralnych telefonow ...
    Ale to jest ciagle kilka lat, a samochody jezdza kilkanascie.

    J.