  • Data: 2019-11-09 13:35:58
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 8 Nov 2019 08:13:18 -0800 (PST), s...@g...com

    > "Notorycznie" zalezy od konstrukcji. Mialem laptoka ktory mial dobre 60%
    > pojemnosci po chyba 8 czy 10 latach od produkcji. Mialem drugiego co po
    > 6 latach mial tylko 40% a wymiana na zamiennik (taki lepsiejszy,
    > zrobiony chyba w mago we wrocku) juz po 2 latach tez oklapl.

    Ale bateria za 200 zł to nie to samo co bateriE za 20k. Jak padnie bateria
    w lapku/tablecie/smarkfonie to się ją wymienia i tyle. Producent to wie,
    dlatego się nie spuszcza nad tym, aby bateria nie była nieprzeładowana albo
    nie wyłądowana nadmiernie.

    > Skad zalozenie ze samochodziarze robia _i_beda_robic_wciaz_
    > akumulatory tak aby dlugo sluzyly?

    Ponieważ od tego zależy ich zarobek. Nie mogą zacząć robić gorszych
    baterii, bo nie będą mogli konkurować ze smrodami spalinowymi. To jest
    logiczne i nie wiem po co podnosisz takie dziwne pytania.

    > No i skad to zalozenie wspomniane wyzej, ze producenci wstawili dobre
    > sterowanie i beda takie podejscie kontynuowac?

    Założenie jest takie, patrząc na Outlandera, że się
    pieprznęli/niedopracowali. Założenie że będą to robić gorzej jest
    absurdalne.

    > Dzis jest dobrze, tak jak w moim lifebooku. Za 4 lata moze byc kijowo.
    > A wiesz, trend downsizingu, ciecia kosztow jest po stronie "hejterow".

    Ale jakie to niby cięcia kosztów, skoro ponownie, aby być konkurencyjnymi
    muszą dawać na to gwarancję. Chyba że z rynku zostaną wyeliminowane smrody
    spalinowe, ale ponoć to niemożliwe.

    > Zajety bylem :)
    > Nie wiem czy widziales gostka jak pokazywal koszty wymiany silnikow w tesli?
    > To jest czesc prawdy jakiej nie widac.

    Jakie są koszty wymiany/naprawy silnika/skrzyni w samochodzie spalinowym?

    > Wymiana na gwarancji jest cicha.

    Nie jest, przecież jest akcja przywoławcza. I to nie jest wina WSZYSTKICH
    silników, tylko z poszczególnej partii. Inne działają poprawnie.
    Przypominam, że oni akurat dopiero się uczą. Wszyscy się DOPIERO uczą EV.
    Dla odmiany taki VW wpisuje w instrukcję że silnik może spalić litro oleju
    na 1000km i ma w nosie.

    > To mainstreamu ani hejterow ani fanbojow nie dociera. Jedni uwazaja ze sie nie
    dzieje, drudzy zakladaja ze dobrze nie bedzie.
    > Obie grupy podstaw nie maja do swoich twierdzen. Jak bedzie sie okaze.
    > Warto pamietac ze jak bedzie jest dynamiczne. Co dzis jest robione dobrze, jutro
    moze byc robione kiepsko i tanio.
    > A moze byc robione dobrze i tanio.
    > Obaczy sie.

    Ja zaś staram się nie wróżyć z fusów i opieram się na przeszłości i
    teraźniejszości. I notorycznie słyszę, że baterie to gówno i zło, bo się
    sypią w smartfonach czy innych urządzeniach przenośnych, które po pierwsze
    musza być kompaktowe, po drugie muszą wyciskać maksimum ile mogą (bo patrz
    po pierwsze i jednak działać przy tym najdłużej jak to możliwe żeby być
    konkurencyjnymi), po trzecie wiadomo jaki jest czas działania takich
    urządzeń. 3 lata i większość idzie w odstawkę, a jak nie to działąją na
    kablu (bo mogą!) albo się kupuję drugą baterię bo nie jest to jakiś wielki
    koszt.

    > Na grupach? Od zawsze. I fanbojow tez.

    Gdzie ci fanboje i co tak konkretnie fanbojują? :P

    > Smrody spalinowe sa/byly tanie. I w pewien sposob sprawiedliwe.
    > Truja tych co korzystaja.

    Co to zmienia? Fakt jest taki, że trują ludzi -- dlatego że ci ludzie nie
    dostali alternatywy, bo ktoś klepie na tym interes.

    > Jesli znasz przypadek gdzie technologia bateryjna byla trzymana w
    > szufladzie i teraz pomalu jest z niej wypuszczana to czemu nie wziales
    > kredytu i nie kupiles akcji tej firmy?

    > A po co wymieniac u siebie? Bo wtedy to bedzie tanie. Nie dlatego ze w
    > garazu. Dlatego w garazu bo tanio i prosto.

    Ale ja się pytam po co wymieniać, skoro elektryk pół miliona km przejeżdża
    i ma nadal ponad 80% pojemności baterii?

    > Teraz to ty zaczynasz trolowac. Ja na temat a ty se pitolisz. Po co?

    Ale w czym widzisz problem? Koncerny zainwestowały w technologię spalinową,
    mają wiedzę i doświadczenie -- niechętnie z niej rezygnują. Patrz Toyota,
    która się upierała że hybrydy to jedyny słuszny kierunek. No ale po 2
    latach jednak zaczynają robić EV...

    > Masz dane ile tych tesli mialo jednak wymienione aku? A ile silniki?

    Ty masz dane ilu osobom padły silniki i skrzynie w spaliniakach w wyniku
    błędów konstrukcyjnych i im nic nie wymieniono?

    > Ciekawe jest ze trudno znalezc liczby ile z tych baterii bylo wymienionych.

    Zazwyczaj jak takich danych nie ma, świadczy o tym że nie ma problemu. No
    chyba że chcesz powiedzieć że fanboje ukrywają dane, a producenci
    elektryków płacą gógle za ukrywanie probemu i wycinanie informacji jak
    tylko ktoś pisze źle.

    > Z filmiku
    > https://www.youtube.com/watch?v=nq5c4jGR2gM
    > wynika ze silniki czasem zdychaja jak muchy.

    Zdychają, bo miały wadę fabryczną. Mało takich sytuacji w smrodach
    spalinowych jest? Poczytaj o silniku Mazdy CiTD ile pada przy 160tkm, korby
    bokiem wychodzą. :>

    > Aktualnie tesla bierze na siebie te problemy.

    No skoro sprzedaje to i bierze na siebie. To chyba logiczne?

    > Statsy az tak dobrze nie wygladaja jak sie o nich pisze.
    > Ale pewnie i tak bedziesz pisac o hejterach bo konkretne
    > dane nie uzasadniaja krytyki. Jakos to przezyje.

    Nie, po prostu zamiast domniemywać podaj jak to faktycznie wygląda. Nie
    wygląda zaś, że MASOWO są wymieniane baterie jak i silniki (silniki owszem,
    bo jest wada fabryczna a nie że wszystkie padają bo gówno).

    --
    Pozdor
    Myjk