eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w EV - degradacja › Re: Baterie w EV - degradacja
  • Data: 2019-11-08 17:28:35
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 8 listopada 2019 09:38:08 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 8 Nov 2019 07:20:13 -0800 (PST), s...@g...com
    >
    > > No widzisz. Sadze ze prawda lezy gdzies po srodku.
    > > Producent daje mozliwosc resetu BMU ale mysle ze
    > > to nie jedyna sprawa ktora sie toczy w tle.
    >
    > Producent NIE DAJE możliwości resetu BMU.
    >

    Znaczy sie co? Odpiecie tego 12V aku uniewaznia gwarancje czy co?

    > > Niektore ogniwa tam zaczna padac i pracujac w takiej konfiguracji
    > > wczesniej czy pozniej zaczna sie problemy, czy to z pojemnoscia czy to z
    > > sprawnoscia ladowania. Tak czy siak trza bedzie aku wymienic.
    >
    > Nie (cały) akumulator trakcyjny, tylko poszczególne (uszkodzone) cele.
    > Niemniej podpiąłem sobie pod OBD apkę co się nazywa PHEV Watchdog i tam
    > pięknie widać co widzi BMU. A widzi m.in. napięcia na poszczególnych
    > celach, temperatury i wie też zapewne które może ładować a których nie.
    > Problem w tym, że opiera się na błędnych danych i wszystko się pieprzy.
    >

    Dobra, to teraz zamiana miejsc, teraz Ty twierdzisz ze jest spisek i producent psuje
    statsy aku bo gupi.

    Nie podazam.

    To w koncu po resecie BMU pojemnosc rosnie i zostaje wysoka czy nie?
    Po co producent tak zrobil i sie upiera ze soft dobry?
    Zeby kasowac klienta po gwarancji za aku resetujac tylko BMU?
    Zeby statsy byly gorsze i sprzedawac mniej aut?

    > > Daj znac czy po tym resecie pojemnosc sie utrzymuje czy opada szybko do
    > > poziomu jaki byl przed resetem.
    >
    > Wiadome jest JUŻ TERAZ co się stanie. Reset wykonany metodą chałupniczą
    > resetuje tylko maksymalny poziom baterii. Nie resetuje jednak tablicy
    > danych zebranej przez BMU przez te lata. Już po pierwszym ładowaniu BMU
    > wyciągnie średnią i SOH zacznie lecieć na pysk. I o to jest teraz walka (bo

    Siur? A moze jednak mierzy temperatury i napiecia?
    Sprawdzil ktos jak wygladaja te statsy przy ladowaniu?

    > tych samochodów jeździ całkiem spora ilość), aby ASO było uprawnione nie
    > tylko do resetu górnej wartości, ale także usunięcia tablicy danych z BMU.

    Ok, teraz czaje roznice.

    > Wiadomo jest też, że jest w stanie to zrobić (nawet w PL niektóre ASO
    > potrafią to zrobić, ale nie robią, bo nie jest to dozwolone). I wtedy
    > spadek jest "normalny" (w granicach uwalonego programu BMU).
    >

    Nadal nie rozumiem po co to robia.
    Rozumiem ze dla Ciebie to dowod ze aku sa lepsze i hejtery nie maja podstaw twierdzic
    ze sa kiepskie ale wiesz, to slabe uzasadnienie jesli trzeba sie uciekac do spisku
    producenta ktory sam se szkodzi...

    > > Bo OIDP to ogniwa li-ion laduje sie stalym pradem i nie tylko monitoruje
    > > napiecie ale i temperature. Jak BMU jednak mierzy a nie zgaduje to moze
    > > ma tam gdzies czujniki temperatury i moze jednak wywnioskowac (nie
    > > zgadnac) ze danego aku nie mozna ladowac az tyle i pojemnosc znowu
    > > opadnie.
    >
    > Zgaduje, ale nigdy nie wie dokładnie w jakich warunkach ładuje. Dlatego
    > powinna być procedura "formatująca". Dlatego się zastanawiam czy takowa
    > jest u innych producentów. Szczególnie w takim Leafie gdzie też zasięg leci
    > na mordę (i ponoć jest to wina braku chłodzenia ogniw, ale w świetle
    > powyższego może problem jest taki sam czyli zwyczajnie błędne wysterowanie
    > ładowania). U Tesli podejrzewam to dopracowali, w końcu w kosmos tymi
    > samochodami latają. W Mitsubishi siedzą dziadki borowe, od dawna to
    > powtarzam patrząc na ich samochody.
    >

    Widzisz, czyli mamy dwie mozliwosci:
    1. BMU pamieta stare dane i laduje wg nich
    2. BMU mierzy i wychodzi mu ze jednak aku nie moze byc przeladowane.

    Obaczymy co wyjdzie.

    Tak jak pisalem, mozesz uznac mnie za hejtera ale tak jak widze to nadal z
    elektrykami jest troche kiepsko.
    Drogo na poczatku, potem nieco upierdliwie, potem nadal drogo. Ladowanie jest tanie,
    utrzymanie znosne.
    Idzie ku lepszemu ale nadal szary kowalski mysli raczej o kupnie uzywki i zamiast
    dwumasy czy turbo widzi przed soba wymiane aku.

    I tak naprawde to jest czynnikiem ograniczajacym. Nie zasieg czy trwalosc. To sie da
    ogarnac tak czy inaczej. Raczej koszt naprawy.

    Dlatego pisalem o wymianie w garazu. Jak kowalski se bedzie mogl wymienic a
    akumulatory beda mogly byc serwisowane i ogarniane za pomoca opensourcowych,
    przejrzystych narzedzi to bedzie wypas i spaliniaki szybko sie skoncza albo zostana
    przerobione na elektryki. Ale do tego jeszcze daleko...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: