-
Data: 2019-11-08 17:28:35
Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 8 listopada 2019 09:38:08 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
> Fri, 8 Nov 2019 07:20:13 -0800 (PST), s...@g...com
>
> > No widzisz. Sadze ze prawda lezy gdzies po srodku.
> > Producent daje mozliwosc resetu BMU ale mysle ze
> > to nie jedyna sprawa ktora sie toczy w tle.
>
> Producent NIE DAJE możliwości resetu BMU.
>
Znaczy sie co? Odpiecie tego 12V aku uniewaznia gwarancje czy co?
> > Niektore ogniwa tam zaczna padac i pracujac w takiej konfiguracji
> > wczesniej czy pozniej zaczna sie problemy, czy to z pojemnoscia czy to z
> > sprawnoscia ladowania. Tak czy siak trza bedzie aku wymienic.
>
> Nie (cały) akumulator trakcyjny, tylko poszczególne (uszkodzone) cele.
> Niemniej podpiąłem sobie pod OBD apkę co się nazywa PHEV Watchdog i tam
> pięknie widać co widzi BMU. A widzi m.in. napięcia na poszczególnych
> celach, temperatury i wie też zapewne które może ładować a których nie.
> Problem w tym, że opiera się na błędnych danych i wszystko się pieprzy.
>
Dobra, to teraz zamiana miejsc, teraz Ty twierdzisz ze jest spisek i producent psuje
statsy aku bo gupi.
Nie podazam.
To w koncu po resecie BMU pojemnosc rosnie i zostaje wysoka czy nie?
Po co producent tak zrobil i sie upiera ze soft dobry?
Zeby kasowac klienta po gwarancji za aku resetujac tylko BMU?
Zeby statsy byly gorsze i sprzedawac mniej aut?
> > Daj znac czy po tym resecie pojemnosc sie utrzymuje czy opada szybko do
> > poziomu jaki byl przed resetem.
>
> Wiadome jest JUŻ TERAZ co się stanie. Reset wykonany metodą chałupniczą
> resetuje tylko maksymalny poziom baterii. Nie resetuje jednak tablicy
> danych zebranej przez BMU przez te lata. Już po pierwszym ładowaniu BMU
> wyciągnie średnią i SOH zacznie lecieć na pysk. I o to jest teraz walka (bo
Siur? A moze jednak mierzy temperatury i napiecia?
Sprawdzil ktos jak wygladaja te statsy przy ladowaniu?
> tych samochodów jeździ całkiem spora ilość), aby ASO było uprawnione nie
> tylko do resetu górnej wartości, ale także usunięcia tablicy danych z BMU.
Ok, teraz czaje roznice.
> Wiadomo jest też, że jest w stanie to zrobić (nawet w PL niektóre ASO
> potrafią to zrobić, ale nie robią, bo nie jest to dozwolone). I wtedy
> spadek jest "normalny" (w granicach uwalonego programu BMU).
>
Nadal nie rozumiem po co to robia.
Rozumiem ze dla Ciebie to dowod ze aku sa lepsze i hejtery nie maja podstaw twierdzic
ze sa kiepskie ale wiesz, to slabe uzasadnienie jesli trzeba sie uciekac do spisku
producenta ktory sam se szkodzi...
> > Bo OIDP to ogniwa li-ion laduje sie stalym pradem i nie tylko monitoruje
> > napiecie ale i temperature. Jak BMU jednak mierzy a nie zgaduje to moze
> > ma tam gdzies czujniki temperatury i moze jednak wywnioskowac (nie
> > zgadnac) ze danego aku nie mozna ladowac az tyle i pojemnosc znowu
> > opadnie.
>
> Zgaduje, ale nigdy nie wie dokładnie w jakich warunkach ładuje. Dlatego
> powinna być procedura "formatująca". Dlatego się zastanawiam czy takowa
> jest u innych producentów. Szczególnie w takim Leafie gdzie też zasięg leci
> na mordę (i ponoć jest to wina braku chłodzenia ogniw, ale w świetle
> powyższego może problem jest taki sam czyli zwyczajnie błędne wysterowanie
> ładowania). U Tesli podejrzewam to dopracowali, w końcu w kosmos tymi
> samochodami latają. W Mitsubishi siedzą dziadki borowe, od dawna to
> powtarzam patrząc na ich samochody.
>
Widzisz, czyli mamy dwie mozliwosci:
1. BMU pamieta stare dane i laduje wg nich
2. BMU mierzy i wychodzi mu ze jednak aku nie moze byc przeladowane.
Obaczymy co wyjdzie.
Tak jak pisalem, mozesz uznac mnie za hejtera ale tak jak widze to nadal z
elektrykami jest troche kiepsko.
Drogo na poczatku, potem nieco upierdliwie, potem nadal drogo. Ladowanie jest tanie,
utrzymanie znosne.
Idzie ku lepszemu ale nadal szary kowalski mysli raczej o kupnie uzywki i zamiast
dwumasy czy turbo widzi przed soba wymiane aku.
I tak naprawde to jest czynnikiem ograniczajacym. Nie zasieg czy trwalosc. To sie da
ogarnac tak czy inaczej. Raczej koszt naprawy.
Dlatego pisalem o wymianie w garazu. Jak kowalski se bedzie mogl wymienic a
akumulatory beda mogly byc serwisowane i ogarniane za pomoca opensourcowych,
przejrzystych narzedzi to bedzie wypas i spaliniaki szybko sie skoncza albo zostana
przerobione na elektryki. Ale do tego jeszcze daleko...
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.19 19:55 J.F.
- 09.11.19 13:35 Myjk
- 09.11.19 14:19 kk
- 09.11.19 14:22 kk
- 09.11.19 14:59 Budzik
- 09.11.19 15:12 Myjk
- 09.11.19 15:21 Myjk
- 12.11.19 20:02 s...@g...com
- 13.11.19 09:52 Myjk
- 13.11.19 10:08 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:17 cyklista
- 13.11.19 10:18 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:22 Myjk
- 13.11.19 11:32 cyklista
- 13.11.19 11:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-29 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B (2 miejsca) <=
- 2024-04-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-04-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => UX/UI Designer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => AI Specialist <=
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-29 Warszawa => Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa <=
- 2024-04-29 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-04-29 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-04-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM