  • Data: 2018-09-12 20:58:18
    Temat: Re: Biblioteka standardowa time.h i mikrokontrolery
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.09.2018 16:47, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > ARM, nie STM32, dla ścisłości. Kompilator (gcc-arm-none-eabi) nawet nie
    > wie, że jest takie coś jak STM32.

    Czyli rozumiem, że inne ARM-y programuje się w podobny sposób,
    korzystając z tego samego kompilatora? Na przykład takie AT91SAM7* będą
    miały to rozwiązane w ten sam sposób, a różnice będą wynikały głównie z
    nieco innego zestawu peryferiów (np. brak SysTick) oraz innych bibliotek
    do ich obsługi?

    Tak z ciekawości. Jak to wyglądało w przypadku AVR-ów? W czasach, gdy
    uczyłem się tych mikrokontrolerów nigdy nie musiałem podpinać
    niskopoziomowych funkcji do obsługi biblioteki standardowej. Zamiast
    printf używałem zestawu snprintf + uart_puts, a operacje związane z
    czasem załatwiałem za pomocą zestawu własnych funkcji. Jestem jednak
    ciekaw na ile dałoby się to zrobić w teorii. Zwłaszcza, że przecież
    niektóre z wyższych modeli Atmegi i AtXmegi miały już dość sporo pamięci...