  • Data: 2018-04-16 08:54:34
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S

    > Czy wiecie o co chodzi? Cena wydaje mi się absurdalną. Przecież to tylko
    > podłączenie kompa i wyklikanie opcji na nim. Albo... o czymś nie wiem.

    Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).

    > No cóż, postanowiłem więc zrobić to własnym sumptem mimo iż żadnym
    > mechanikiem nie jestem i bardzo boję się ingerowania tak głęboko. Mam
    > jakiś prymitywny komputerek diagnostyczny w postaci softu na laptopie.

    W Mazdach się takie rzeczy kawałkiem drutu wciśniętym w odpowiednie miejsce
    pod maską wywołuje, nawet komputera podłączać nie trzeba. :P Jest wypalanie
    DPF, jest kalibracja wtrysków, jest kasowanie inspekcji olejowej itd.

    > Wlazłem w sekcję procedur związanych z silnikiem, skasowałem błędy DPF,
    > uruchomiłem regenerację DPF. 30 minut, chmury dymu, żar spalin taki, że
    > z 1m parzył (650 stopni za DPF) i ... błędy trwale zniknęły. Zajętość
    > 4%. Olej zaraz zmienię i pozamiatane. Żadna filozofia. Sprawdziłem po
    > ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
    > przegapiłem i pora zezłomować auto?

    Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
    więcej) ON?

    Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
    sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio?

    --
    Pozdor
    Myjk