    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 20 Oct 2016 00:13:05 +0200

    Wed, 19 Oct 2016 21:38:22 +0000 (UTC), Budzik

    > Spotkalem się ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze na
    > zywotnosc DPF dobrze wpływa, zeby jadac po trasie typu autostrada auto
    > przegnac, czyli ze zamiast 110km/h lepiej jechac 130-140 (rozmowa
    > dotyczyła akurat dostawczaka)
    > Co miałoby to dawac?

    Nic. Prędkość nie ma wpływu na wypalanie DPF. Równie dobrze można jechać 50
    z obrotami jak przy 130-140. A zamiast tego to lepiej po prostu dbać
    ogólnie o auto. Zdecydowaną większość problemów z DPF powoduje EGR i lejace
    wtryski, względnie problem z dolotem (za mało powietrza).

    > Druga sprawa - czy rzeczywiście jest tak, ze jak włączy się wypalanie DPFa
    > to warto nie wyłączac samochodu az wypalanie się nie skonczy?
    > Jeżeli tak, to dlaczego producenci nie montują czujnika pokazującego kiedy
    > procedura wypalania się rozpoczyna.

    Od 8 lat, jak mam auto z DPF, mam to w nosie. Znaczy na początku oczywiście
    "oświeceni" z forum straszyli, że DPF jest problematyczny, wiec się
    pilnowałem. Ale problematyczny DPF to może być w zaniedbanych szrotach, np.
    zalanych dziadowskim olejem. Dlatego jak już poznałem ten system, tak od 5
    lat leję na to kompletnie, nawet ostanio na bagnet oleju od wymiany do
    wymiany nie zaglądam. NIGDY natomiast nie jeździłem jak kołek żeby
    przypadkiem procedury nie przerwać (choć dokładnie wiem kiedy się odbywa,
    bez kontrolki). :P Z _DPF_ mam ZERO kłopotu, nawet teraz, jak w większości
    jeżdżę po 2x2km dziennie nic się nie dzieje.

    > Kolejna sprawa - serwis przy okazji wymiany czujnika zaproponował serwisowe
    > wypalanie DPF twierdzac, ze warto, ze włączenie tej procedury da coś wiecej
    > niz standardowe wypalanie podczas jazdy.
    > Maja racje? Warto dopłacic do takiej usługi? Co to niby miałoby dac?

    Takie wypalanie się stosuje gdy filtr został zapełniony AFAIR w ponad 80%.
    Doświadczyłem tego, jak mi się EGR zawiesił w pozycji otwartej gdzieś koło
    przelotu 140tkm -- bo kwa zapomniałem zlecić jego czyszczenie przy 120tkm,
    choć w książce stało jak byk, by wyczyścić przy zmianie rozrządu. :P Jeśli
    zapełnienie jest (AFAIR) <60% to nie trzeba przepalać, bo przepalenie
    obejmie normalna procedura "drogowa".

    --
    Pozdor
    Myjk