    From: Cezar <c...@t...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dumping chyba.
    Date: Wed, 11 Sep 2019 23:41:31 +0100

    On 11/09/2019 22:14, heby wrote:

    > Dośc spory czyli? Setka? Tysiąc?

    Kilka osób. Linkedin podaje 188 pracowników - policz koszty utrzymania

    > Hmmm... idę o zakład że rozwiązaliśmy to już globalnie bez udziału
    > właściciela domeny i angażowania jego zasobów. Kupuje się cache i już.
    > Stawianie serwerów na kompie pod biurkiem to raczej lata 90.

    kupuj się cache, loadbalancery, cloud. Wszystko się dzieje samo.

    > O nie nie. To istotne. Oni nie napisali Eclipse czy Netbeans. Oni
    > napisali kiepski edytor i podpieli kilka darmowych gotowców pod menu.
    > Tam naprawdę nie ma nic więcej.
    To nie jest środowisko do wykorzystania profesjonalnego. to jest
    produkt czysto edukacyjny i tak jest reklamowany.

    > Wątpie aby to były miliony. Ponadto alternatywa w postaci jakiegoś
    > notepad++ wymaga toroche rzeźby więc nic dziwnego że miganie diodą
    > łatwiej napisać w czymś zintegrowanym. Nijak to nie świadczy o
    > zarąbistości takowego środowiska. Co najwyżej na łatwości instalacji 4
    > kliki vs 7 klików. Lenistwo to czasem siła napędowa informatyki.

    jw

    > Nie bardzo rozumiem ten argument. Za jakie pół ceny skoro nie wiesz ile
    > kosztowało i ile się zwraca w każdym egemplarzu arduino i ile pracy
    > pochłoneło?

    Nie wiem ile kosztowało - wyliczyli ze opłacalne będzie jak będzie
    kosztowało "tyle" i za tyle sprzedają.

    > Czyli dobrze kojarzę.

    > Nie przypominam sobie aby po konferencjach jeździli i pokazywali
    > Arduino, przynajmniej na początku. Potem marketing zrobił się sam, za
    > friko. Tak wyszło.

    > Czyli innowacyjnośc polega na czym? Że wsadzili inny procesor i poraz
    > kolejny spieprzyli płytkę? Uuuu Panie, toż to codzienność w każdej
    > firmie tego typu.
    >
    > Pokaż mi tą innowację, nad którą wytracili te miliony dolarów inwestycji
    > arabskich szejków.

    https://store.arduino.cc/
    Uważasz że nie potrzeba zadnego R&D aby wypuścić tyle produktów?
    Jak myślisz - ile osób potrzeba żeby opracować te płytki?
    Teraz pomnóż przez roczne zarobki. zaręczam że wyjdą M$

    > Idiotyczny argument. Ktoś musiał wypełnić niszę zabawek typu Arduino. To
    > mógł być STM32 z Discovery, tylko oni jak każde korpo nie mają śladu
    > pomysłu na produkt. To mógły być Atmel tylko oni nie mieli śladu
    > czegokolwiek. To mógłby być nawet Megawin tylko oni nie widzą nic poza
    > Chinami. Ale mógł to być każdy. Padło na Arduino bo tak wyszło. Dalej
    > nie widzę gdzie tu jakaś specjalna magia skoro ktoś musiał wypełnić tą
    > niszę.

    No widzisz, bo wg mnie suckesem arduino nie jest sama płytka i atmega
    tylko środowisko które daje mozliwość praktycznie bezproblemowe zaczęci
    zabawy. Sam Atmel i inni tego nie wymyślili. Zainstalowanie środowiska
    do STM to męka z tego co pamiętam i nie jestem pewien czy jest w pełni
    darmowe.

    > Żeby była jasność: doceniam pomysł i rozmach jaki im nieoczekiwanie
    > wyszedł. Tylko że jak to zwykle bywa jak się zdrapie farbę to pod spodem
    > jest tylko balon. Arduino nie zrobiło za dużo poza ładnym pozbieraniem
    > do kupy kilku narzędzi i wygenerowaniem przypadkiem ekosystemu biblitek,
    > shieldów i platformy do edukacji. Natomiast bardzo doceniam to że
    > przemycili C++ do świada embedded. Na złość wszystkim którzy wypruwali
    > sobie żyły żeby pokazać że C++ tam nie pasuje, nie działa i procesory od
    > tego mleka nie dają.

    I Bardzo dobrze że to wiesz. Uzytkownik Arduino, który będzie chciał
    zrobić coś poważniejszego na Atmelu czy innym MCU też w pewnym momencie
    się tego dowie.

    c.