eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGdzie powinna być wyciągarka? › Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
    Date: Tue, 9 Feb 2016 13:47:57 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 63
    Message-ID: <n9cn5t$qbu$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <n9cli4$kff$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1455022077 27006 83.15.205.22 (9 Feb 2016 12:47:57
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Feb 2016 12:47:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.5.1
    In-Reply-To: <n9cli4$kff$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2576531
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Mam pytanie do znawców tematu.
    > Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka w samochodzie poruszającym się
    > czasem w trudnym terenie?
    > Odpowiedź wydaje się oczywista na pierwszy rzut oka, bo wszystkie
    > samochody mają ją z przodu.

    Chyba mało samochodów widziałeś.
    Wyprawówki mają często dwie wyciągarki, zarówno z przodu jak i z tyłu:

    http://mudmania4x4.com.pl/oferta2.html
    http://mudmania4x4.com.pl/oferta6.html


    > Czy na pewno?
    > Moim zdaniem jest to wpływ samochodów przygotowanych do rajdów typu
    > off-road. Tam jest ona z przodu, bo celem zawodnika jest jechać do
    > przodu za wszelka cenę.

    Nie myl samochodów przeprawowych z wyprawowymi czy rajdowymi.

    > Jednak w normalnym użyciu wydaje mi się, że jeśli samochód w coś wjechał
    > lub się zakopał, to rozsądniej jest wyciągać go do tyłu. Wszak mamy
    > pewność, że w tym kierunku możliwość jazdy będzie się polepszała z
    > każdym metrem. Natomiast, nie wiemy, jak daleko do przodu sięga błoto
    > czy kopny piach, w którym ugrzęźliśmy.

    Taaa, oczywiście.
    Możesz do tyłu choćby w Trasie Transfogarskiej. Ale już głębiej w
    Rumunii czy jakiejś Bułgarii, to musiałbyś się cofać czasem
    kilkadziesiąt kilometrów, aby móc choćby zawrócić.

    Poczytaj np. Romualda Koperskiego "Pojedynek z Syberią".

    > Przykładowo, jednostki pływające ściąga się z mielizn zawsze w kierunku,
    > z którego na mieliznę wpłynęły, bo wiadomo, że tam woda jest coraz głębsza.
    > Są jeszcze pojazdy wojskowe, ale tam działają one w grupie i wyciągarka
    > z przodu jest zasadna, bo kolejny pojazd wyciąga do tyłu tego, który
    > ugrzązł.
    >
    > Podsumowując, wydaje mi się, że w samochodach użytkowych sprężarka
    > powinna być raczej z tyłu a nie z przodu.

    A takie np. Pajero II ma dwie sprężarki :)
    Drugą do siłownika blokady tylnego mostu.

    Sprężarkę dajesz tam, gdzie jest miejsce, i gdzie masz dojście do snorkela.

    >
    > Mam racje czy się mylę?
    >

    Pojedź na jakiś zlot 4x4. Popatrz, popytaj - tam są ludzie, którzy
    potrafią cię zagadać "na śmierć" ;)
    W pozytywnym sensie.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: