    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
    Date: Tue, 9 Feb 2016 21:52:14 +0100

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:n9cli4$kff$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam
    >
    > Mam pytanie do znawców tematu.
    > Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka w samochodzie poruszającym się
    > czasem w trudnym terenie?
    > Odpowiedź wydaje się oczywista na pierwszy rzut oka, bo wszystkie
    > samochody mają ją z przodu.
    > Czy na pewno?
    > Moim zdaniem jest to wpływ samochodów przygotowanych do rajdów typu
    > off-road. Tam jest ona z przodu, bo celem zawodnika jest jechać do przodu
    > za wszelka cenę.

    Cywilnym samochodem nie ładujesz się w trudny teren, który ciągnie się
    kilkadziesiąt czy kilkaset metrów do przodu, bo nawet mając wyciągarkę -
    polegniesz. W zwykłym samochodzie wyciągarka służy do tego, żeby wyciągnąć
    się z koleiny, czy większej kałuży, ze świadomością, że dalej droga jest w
    miarę przejezdna. W przeciwnym wypadku szukasz innej drogi.
    Wg Twojej teorii, cywilem wbijasz się do przodu ile się da, a jak już
    stanie, to podpinasz tylną wyciagarkę i wyciągasz się do tyłu. Uwierz mi,
    przy takim podejściu do tematu, ta wyciągarka i tak Ci nie pomoże. Miej przy
    sobie telefon i numer do rolnika z dobrym traktorem w pobliżu... ;-)

    > Jednak w normalnym użyciu wydaje mi się, że jeśli samochód w coś wjechał
    > lub się zakopał, to rozsądniej jest wyciągać go do tyłu. Wszak mamy
    > pewność, że w tym kierunku możliwość jazdy będzie się polepszała z każdym
    > metrem. Natomiast, nie wiemy, jak daleko do przodu sięga błoto czy kopny
    > piach, w którym ugrzęźliśmy.

    Jeśli nie wiemy, to nie wjeżdżamy. Nie cywilnym samochodem. Rozpoznanie
    bojem wcześniej czy później kończy się spektakularną porażką.

    > Mam racje czy się mylę?

    Ktoś już Ci napisał, ale ja powtórzę. Podjedź na jakiś rajd, popatrz jak
    ludzie jeżdżą, popatrz jak samochody się zachowują po zakopaniu, popatrz jak
    kierowcy i piloci sobie z tym radzą, pogadaj z nimi i wtedy zrozumiesz jakie
    błędy popełniasz w swoich założeniach.

    Wiwo