  • Data: 2019-11-07 19:59:22
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    >https://allegro.pl/oferta/inteligentne-gniazdko-sma
    rt-wifi-max-16-a-7963356895

> [...]
    >komunikacji z siecią wifi, tę rolę spełnia twój router) sterujesz
    >bezpośrednio aplikacją zainstalowaną na telefonie z dostępem do
    >internetu,
    >którą obsługujesz podłączone domowe urządzenia będąc w domu lub z
    >dowolnego rejonu świata (warunek dostępu do sieci internet, działa
    >również
    >z internetem mobilnym)."

    >Zakładam, że to-to się łączy z jakimś serwerem, i apka też się łączy
    >z tym
    >serwerem. Serwer zdechnie / producent wyłączy i tyle masz z gniazdka

    Jakos tak ... choc wtedy moze sie zaczac hackerka, jak postawic wlasny
    serwer.
    A swoja droga - nie korzystaja z jakiejs uslugi google ?
    Moze ma to dluzsze szanse przezycia ?

    Ale:

    Krok 1: pobrać aplikację ,,Smart Life".
    Krok 2: Następnie przytrzymać przycisk zasilania przez 5 sekund, aby
    uruchomić
    urządzenie.
    Krok 3: Podłącz inteligentne gniazdo do sieci bezprzewodowej

    Hm - jak ?

    Krok 4: Rozpocznij aplikację i kliknij ,,Dodaj nowe urządzenie".
    Krok 5: Znaleziono urządzenie, a następnie wprowadź hasło w sieci
    WLAN.
    Krok 6: Teraz możesz sterować i kontrolować to inteligentne gniazdko
    za pomocą ,,Smart

    Czy ja sie dobrze domyslam, ze aplikacja wyszukuje te gniazdka w
    okolicy, łączy sie z nimi i umozliwia skonfigurowanie ?
    Tylko jak sie łączy - gniazdko na poczatku jest czyms w rodzaju Access
    Pointa ?
    Czy apka zmienia telefon w taki AP, ktory gniazdka wyszukuja ?

    Czy moze jest jakis protokol komunikacji dla zwyklych kart lan,
    jeszcze przed uzgodnieniem hasem ?

    Hm ... czy nie ma czegos takiego w drukarkach ?
    Kupujesz nową, wlaczasz, w Windowsie klikasz "wyszukaj drukarki" ...

    >https://allegro.pl/oferta/gniazdko-zdalnie-sterowan
    e-timer-wifi-android-ios-8609148658
    >"Od teraz sterowanie urządzeniami elektrycznymi może się odbywać z
    >poziomu
    >aplikacji, gdziekolwiek jesteś."
    >Gdziekolwiek jesteś. Czyli pewnie też przez zewnętrzny serwer
    >producenta.

    IoT modne slowo ...

    J.