  • Data: 2019-11-08 10:27:42
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-11-07 o 22:37, jacek pozniak pisze:
    > Mi chodziło o to, że są na świecie produkowane urządzenia takie jak to
    > gniazdko czy żarówka, dostępne w Biedronce, dla każdego.
    Co takiego ma cudownego ma to gniazdko albo żarówka, że trzeba je
    kupować? Ile realnych problemów załatwia mi takie włączenie czegoś "w
    ciemno" z drugiego końca miasta? Po co mam włączać przez internet coś co
    mam dwa kroki od siebie?

    > Nie słyszałem o polskich urządzeniach, które można sobie ot tak kupić i
    > podłączyć do sieci internetowej i mieć jakąś tam funkcjionalność, którą
    > możnaby określić jako "IoT".

    Fibaro robi system smart home, ale chyba się sprzedali za granicę
    (podejrzewam że rynek był za mały i musieli rozwinąć dystrybucję).

    > To czy się rozpowrzechni i będą dostępne w Biedronce stosowne gniazdka;
    > zobaczymy. Na razie, od paru lat, opornie wchodzi.
    No właśnie - czy to efekt braku podaży czy może jednak słabego popytu?

    Piotrek