  • Data: 2019-11-08 10:16:58
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-11-07 o 08:06, ToMasz pisze:

    > Mam sonoffy na oryginalnym sofcie, działają, ale mam internet gsm i nie
    > mam stałego ip. W tym przypadku chińska chmura jest dla mnie wygodnym
    > rozwiązaniem. czy korzystając z alternatywnego firmware, jestem w stanie
    > obsługiwać sonoffa bez stałego ip i chińskiej chmury? jeśli tak to w
    > jaki sposób?

    Ale czy tu chodzi o zapalanie światła w dużym pokoju z drugiego końca
    świata czy z przedpokoju?
    Do sterowania światłem z miasta lepsza jest chmura (albo trzeba mieć
    własny serwer i nim administrować).
    Do sterowania z sieci lokalnej internet jest niepotrzebny. Kwestia
    ustalenia czy urządzenia mają mieć stałe adresy IP, czy można je
    przydzielać dynamicznie i wtedy soft w telefonie sam wszystko wykryje i
    rozkmini co gdzie wysyłać.

    PS
    Zastanawia mnie co ludzie mają w głowie żeby postawić komputer zasilany
    24/365 po to żeby sterować światełkiem z telefonu (i najpierw go
    znaleźć, potem odblokować, włączyć apkę i wybrać odpowiednie urządzenie)
    zamiast ruszyć tyłek albo użyć jakiegoś prostego pilota.

    PPS
    Co to za nowa moda na nazywanie adresu IP zewnętrznym, przecież każdy
    adres po drugiej stronie bramki jest zewnętrzny. Kiedyś się mówiło że
    adres jest rutowalny ewentualnie publiczny (w odróżnieniu od adresu w
    sieci prywatniej). Coś się pozmieniało w nazewnictwie?

    Piotrek