  • Data: 2019-11-07 22:37:19
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Viste wrote:

    > Ha, akurat wczoraj miałem przemyślenia dokładnie odwrotne :-)
    >
    > "w tej durnej Francji nikt nie traktuje NB-IoT poważnie, jedni
    > kombinują z drogim i kulawym SigFoxem, drudzy z niedziałającą LoRą, i w
    > efekcie nic nie działa... a w PL T-Mobile pięknie rozkłada od roku
    > NB-IoT na cały kraj a Orange już uruchomił pierwsze stacje LTE-M".
    >
    > Mateusz
    Hehe, każdy inaczej rozumie termin IoT :)

    Mi chodziło o to, że są na świecie produkowane urządzenia takie jak to
    gniazdko czy żarówka, dostępne w Biedronce, dla każdego.

    Nie słyszałem o polskich urządzeniach, które można sobie ot tak kupić i
    podłączyć do sieci internetowej i mieć jakąś tam funkcjionalność, którą
    możnaby określić jako "IoT".

    Co się zaś tyczy NB, to tylko nieco inny typ łącza. Firmy kombinują m.in z
    transmisją z wodomierzy, ale to specjalistyczne zastosowania są i jako
    zwykły lub prawie zwykły klient nie kupisz i nie zastosujesz, równie dobrze
    mogliby transmitować po rurach albo czymkolwiek..

    To czy się rozpowrzechni i będą dostępne w Biedronce stosowne gniazdka;
    zobaczymy. Na razie, od paru lat, opornie wchodzi.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl