  • Data: 2018-04-13 09:41:08
    Temat: Re: Jak wylaczac arduino?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    miumiu <a...@b...pl> wrote:

    > Sama raczej na pewno nie. Dlatego chcialbym aby odwod byl rozlaczany jeszcze
    > przed przetwornica, a nie po stronie juz arduino. Ale chce zeby arduino o
    > tym decydowalo.

    Ostatnio robiłem coś podobnego, nawet schemat na grupie był.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/tair2.png

    AVR jest zasilany non-stop z baterii i włącza / wyłącza przetwornicę,
    która zasila resztę układu.

    Inna sprawa, że z jakiegoś powodu czasem mi się to po wyłączeniu zawiesza,
    na tyle że hard reset nie pomaga i trzeba zrobić power cycle. Czemu -- nie
    mam pojęcia, może za słabe filtrowanie, jeszcze się temu nie przyglądałem.

    Kiedyś też zrobiłem układ, w którym wciśnięcie przycisku włączało
    zasilanie, a zasilanie było podtrzymywane przez AVR. Jak AVR je odciął, to
    zasilanie na samym AVR znikało i trzeba było wcisnąć przycisk, żeby znów
    odpalić. Tu zrobisz to dodając drugi tranzystor równolegle z T2.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]