  • Data: 2018-08-09 22:32:21
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-09 o 21:43, Queequeg pisze:

    > No tak... tylko do tej pory mogłem spać spokojnie, że w razie czego nikomu
    > nie kłamię i nikt nie dojdzie, że coś było kombinowane (bo nie było). Jak
    > zacznę kombinować to tak naprawdę pozbawię się jednego argumentu -- że nie
    > ruszałem instalacji. Jak poprawię, to wykonawca będzie mógł się wyprzeć,
    > powiedzieć że było grzebane i on umywa ręce. Nie chcę tego. Tym bardziej
    > że ja chcę nie tylko zlokalizować ten upływ, ale przede wszystkim odzyskać
    > pieniądze za prąd.
    >
    > Z drugiej strony mieszkanie w domu ze spieprzoną instalacją też jest takie
> [...]

    Słuchaj Kogutka Zenka, mściwego miszcza intrygi to pójdziesz z torbami :)

    Sprawdź poszczególne obwody w rozdzielnicy, odłączając je. Jeżeli mnie
    uda Ci się zlokalizować to odradzam samodzielne otwieranie puszek,
    ponieważ właścicielka może sobie zażyczyć pomalowania ścian. Najlepiej,
    aby zajął się tym ktoś postronny - elektryk z uprawnieniami.

    Sprawę trzeba jak najszybciej wyjaśnić, zaczynając od poinformowania o
    zaistniałym fakcie i jeżeli jest to możliwe przy tym elektryku lub też
    okazując orzeczenie od elektryka.

    Poinformować o konieczności otwarcia puszek w celu dokonania dokładnej
    lokalizacji. Uzgodnić zasady kto to ma zrobić i kto ponosi koszty.
    Oczywiście w tej sytuacji koszty powinna ponieść właścicielka.

    Możliwe, że ktoś po prostu się podpiął nielegalnie, ale równie dobrze
    może to być jakaś pomyłka elektryka, który robił tą instalację.

    Sprawa jest niebagatelna, bo jeżeli jest to stały pobór energii to dla
    Ciebie jest to prawie 2 tys. zł rocznie strat.

    Jeżeli znajdziesz obwód, który "podkrada" Ci prąd to możesz po prostu
    odszukać dokąd ten obwód "idzie". Są specjalne przyrządy nadajnik +
    odbiornik, którymi po podłączeniu do danego obwodu możesz prześledzić
    jego drogę w ścianach. Dobry elektryk powinien posiadać taki przyrząd.