  • Data: 2020-05-18 15:32:25
    Temat: Re: Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wobec tego bardzo proszę o podanie czym różni się port USB Typu-C od
    > "zwykłego" USB:
    > co można podłączyć i co do tego jest potrzebne -  jaki adapter, kabel.
    > przejściówka.
    > Tak jak w poście otwierającym wątek, chodzi mi o wasze doświadczenia
    > (czego używacie i co się sprawdza),
    > a nie o  reklamę z Internetu.

    Chodzi Ci o port USB-C w latopie czy urządzeniu zewnętrznym?

    USB-C to rodzaj złącza, a nie protokół. Coś jak mini USB, potem micro
    USB, a USB-C to takie jakby nieco większe micro, tylko można wkładać
    wtyczkę dowolną stroną. USB-C może działać zarówno w standardzie USB 2
    jak i USB 3. Plus czasami MHL. Więc w większości zastosowań jest to po
    prostu inny rodzaj złącza. Jest wygodny z uwagi na symetryczność, ale da
    się bez tego przeżyć. Zaletą mogą być m.in. niewielkie wymiary.