  • Data: 2020-05-19 02:13:09
    Temat: Re: Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-05-18, User <n...@s...com> wrote:

    > Czy są jakieś przeciwwskazania, poza, jak się domyślam, ceną? Hub, który
    > nie pozwoli mi korzystać z dysków zewnętrznych
    > nie będzie mi w ogóle potrzebny.
    > Problem w tym, że na razie nie udało mi się znaleźć żadnego aktywnego
    > huba, który można by podłączyć do portu Type-C.

    Większość współczesnych usb-c pozwala na pobór dużo większego prądu (i
    mocy, bo napięcie też może być wyższe) niż standardowe usb 3.0, więc na
    ogół nie ma osobnego zasilania. MZ. jak korzystasz z gniazda usb-c to i
    kilka zewnętrznych dysków to udżwignie.

    Dodatkowo, niektóre huby usb-c mają gniazda usb-c PD (power delivery),
    które umożliwia podłączenie urządzeń np. 75W-100W. Nie mają one osobnego
    zasilania, ale na ogół PD jest dwukierunkowe i widziałem huby, których
    użycie ilustrowano m.in. opcją wetknięcia esktra zasilania do gniazda
    PD. Współczesne Makbooki są zasilane poprzez złącze usb-c, więc jak
    podczepisz tam hub'a z PD i podłączysz pod złącze PD zasilanie, to
    będziesz ładował taiego lapropa.

    Innymi słowy, jak chcesz mieć taką ekstra PD opcje to szukaj po usb-c
    PD. Np.
    https://allegro.pl/oferta/hub-adapter-green-cell-gc-
    usb-c-7w1-usb-hdmi-sd-pd-8731906367

    ...ale to co idzie przez usb-c z laptopa powinno starczyć na parę dysków.

    --
    Marcin