  • Data: 2018-07-12 22:46:12
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-12 o 18:21, J.F. pisze:

    > Bywa.
    > Ale to akumulator jest czuly na napiecie, alternator mniej :-)

    Co ty pierdolisz? Napięcie znamionowe akumulatora to 12,6V po
    naładowaniu, bez obciążenia. On miał pomiar 13V przy OBCIĄŻENIU czyli
    coś tam jeszcze alternator dopychał.

    > W sensie takim, ze samochodowi niewielka roznica 12 czy 15V, a dla
    > akumulatora juz wielka :-)

    Srelka. Jak ma słabą "masę" lub jakieś wtyczki/sryczki to pod
    obciążeniem tak będzie bo jest spadek napięcia na tych gównach.
    Wystarczy nawet zaoksydowana wewnętrznie klema i napięcie będzie inne na
    klemie i na bolcu akumulatora (pod obciążeniem).

    > No i nie zawsze masz te koncowke alternatora dostepną, bo jakies gniazdo
    > jest ...

    No to se czeba zrobić końcówkę.

    --
    LordBluzg(R)