eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie napiecie akumulatora ? › Re: Jakie napiecie akumulatora ?
  • Data: 2018-07-13 12:53:44
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5b47be24$0$681$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-07-12 o 18:21, J.F. pisze:
    >>>> byłem tam gdzie kupiłem akumulator, pokazuje 12,6 - powiedzieli
    >>>> ze dobrze
    >>>> sprawdzali ładowanie alternatora i skacze, jak wlaczam dmuchawe
    >>>> itd to spada do ok 13 i mowił zeby wymienic regulator napiecia -
    >>>> dobrze gada ?:)

    Nawiasem mowiac - wymiana regulatora pewnie nie pomoze, bo to
    prawdopodobnie nie jego wina.

    >>> Zależy gdzie przyłożyli przyrząd do pomiaru. Do sprawdzenia
    >>> działania alternatora, przyrząd przykłada się do końcówki
    >>> (wyjścia) z alternatora i do jego masy. Pomiar napięcia na
    >>> akumulatorze często jest błędny.
    >> Bywa.
    >> Ale to akumulator jest czuly na napiecie, alternator mniej :-)

    >Co ty pierdolisz? Napięcie znamionowe akumulatora to 12,6V po
    >naładowaniu, bez obciążenia. On miał pomiar 13V przy OBCIĄŻENIU czyli
    >coś tam jeszcze alternator dopychał.

    12.6 to masz po naladowaniu, odlaczeniu i dluzszym czasie postoju.
    Swiezo odlaczony od prostownika bedzie mial ponad 13V przez pare
    minut.

    Wiec jesli po wlaczeniu dmuchawy napiecie spada do 13.0V ... to ja bym
    podejrzewal, ze juz troche pradu brakuje,
    i moze nawet z akumulatora plynie.

    Jakby tak dluzej jechal ... to ciagle nie jest zle, akumulator bedzie
    mial calkiem spory stopien naladowania i nie powinien odmowic pracy
    przy nastepnym rozruchu.
    Zreszta to chyba napiecie przy obrotach jalowych, podgazuje lekko -
    wzrosnie.


    >> W sensie takim, ze samochodowi niewielka roznica 12 czy 15V, a dla
    >> akumulatora juz wielka :-)

    >Srelka. Jak ma słabą "masę" lub jakieś wtyczki/sryczki to pod
    >obciążeniem tak będzie bo jest spadek napięcia na tych gównach.
    >Wystarczy nawet zaoksydowana wewnętrznie klema i napięcie będzie inne
    >na klemie i na bolcu akumulatora (pod obciążeniem).

    Ale przy 13V obciazenia praktycznie nie ma.

    Za to ... w starych samochodach regulator faktycznie sprawdza napiecie
    na wyjsciu alternatora.
    I to nie musi byc to samo, co w innych miejscach instalacji - tu sie
    zgadzamy

    Wiec ... o ile do oceny samego regulatora, to moze i dobrze siegnac do
    wyjscia alternatora, ale do oceny calosci - lepiej zmierzyc na
    akumulatorze.
    Co z tego, ze alternator daje 13.5V, jesli na akumulatorze jest 12.2 V
    ?

    Na szczescie tak sie rzadko dzieje, zazwyczaj okablowanie jest
    wlasciwe, i roznica tych napiec niewielka.

    W nowych samochodach to juz w ogole magia, bo tym rzadzi komputer :-)

    >> No i nie zawsze masz te koncowke alternatora dostepną, bo jakies
    >> gniazdo jest ...
    >No to se czeba zrobić końcówkę.

    Zeby to bylo takie proste ... tylko jeszcze po co, jesli na
    akumulatorze jest np 13.3V, czyli w granicach prawidlowosci.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: