  • Data: 2020-05-21 07:43:34
    Temat: Re: Kompresor nie startuje czasem.
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-20 o 10:30, Andrzej W. pisze:
    > Cześć.
    >
    > *) Pytanie - trzeci akapit.
    > Kupiłem kompresor z Jula Meec Tools 24l.
    > (https://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/urz
    adzenia-pneumatyczne/kompresory/kompresory/kompresor
    -008554/#tab02)

> [...]
    > Kiedy działa bierze ~580W.
    >
    > Chcę mu zrobić układ startowy "while(1) {if P > 1kW -> Off - On}"
    >
    > Pytanie czy taki silnik (uzwojenie pomocnicze z kondensatorem) najlepiej
    > włączać w szczycie czy w zerze napięcia. (interesuje mnie uzyskanie
    > największego momentu przy starcie).
    >
    > Dla zainteresowanych samym kompresorem, główna jego zaleta, to że jest
    > cichy, u mnie z pomiarów wychodziło jakieś 73 dBA a po zabudowie mam 63
    > dBA czyli da się normalnie myśleć i rozmawiać pracując metr od kompresora.
    > Rzeczywista wydajność to według mnie poniżej 50 l/min (6->7 BAR ~32s).

    A nie jest to czasem problem startowania kompresora lodówki z uzwojeniem
    rozruchowym "odłączanym" przez termistor PTC ?
    Jeżeli się go zbyt szybko wyłączy i włączy to termistor jest tak
    nagrzany że musi wpierw ostygnąć żeby skutecznie uruchomić silnik.
    Czasem jeżeli pozostawi się go w takim stanie czyli ciepły PTC i
    zatrzymany wirnik uzwojenie robocze pobiera na tyle duży prąd że
    zadziała bimetal odłacząjący całość i tym bardziej trzeba poczekać aż
    ostygną oba i będzie można normalnie wystartować silnik.