    From: EdiM <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PFC - jak to jest zrobione? (zwieranie zasilania)
    Date: Tue, 20 Mar 2018 22:59:15 +0100

    W dniu 20.03.2018 o 22:00, Irokez pisze:
    > Jest sobie zasilacz z PFC zbudowanym na UC3854.
    > schemat strona 13, figure 9:
    >
    > http://www.ti.com/lit/ds/symlink/uc3854.pdf
    >
    > Dławik mam akurat bez mostka.
    > Padł, zwarty Mosfet zwierający zasilanie i kilka innych konsekwencji.
    > Właściwa przetwornica za nim działa bez problemów.
    >
    > No ok, wymieniłem Mosfet, rezystor R14, R9, R12, UC3854.
    > Włączam przez transformator separacyjny 200W. Ładnie się uruchamia.
    > Robię przerwę na zasilaniu na 2-3 sekundy i włączam - z błyskiem leci
    > bezpiecznik w tym moim trafo.
> [...]

    Jaki zwierający mosfet?
    To jest przetwornica typu boost.
    Mostek na tym schemacie służy do zasilania kontrolera.
    Tam w opisie jest coś o starcie. Może jak na chwilę dołączysz to nie ma
    już lżejszego startu i po prostu za mały bezpiecznik. Aczkolwiek wydaje
    się, że większy prąd niż przy rozładowanym kompletnie głównym
    kondensatorze już nie powinien płynąć. No chyba, że główny dławik się
    nasyca lub coś podobnego. Tam na schemacie też jest NTC na wejściu. On
    zmniejsza główny impuls ładowania, a potem może zmniejszyć starty
    poprzez rozgrzanie się przy obciążeniu.

    Gdzie ten bezpiecznik jest? Po pierwotnej stronie trafa, wtórnej? Jaka
    wartość?
    Proponuje podłączyć szeregowo przez żarówkę np. 100W 230V i pobadać bez
    tego trafa.
    EdiM