  • Data: 2018-06-14 18:03:39
    Temat: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-14 o 17:01, Zbych pisze:
    > Wydaje mi się, że Piotr coś pomieszał.
    > Przy badaniu emisji nie zakłada
    > się impedancji kabli do ziemi (przynajmniej nie widzę takiej informacji
    > przy opisie LISN ani przy cęgach).

    Zmusiłeś mnie do poszukania.
    LISN symuluje impedancję sieci zasilającej AC i służy do pomiarów
    zakłóceń emitowanych do sieci.
    A mi chodziło o emisję w linie sygnałowe/telekomunikacyjne (kabel
    wysokiego napięcia to w sensie emisji dla mnie bardziej linia sygnałowa
    bo nie jest z drugiej strony połączony ze źródłem zasilania o niskiej
    impedancji).

    PN-EN 55022:2011
    Uwaga z Tablicy 4 (Poziomy dopuszczalnych zaburzeń przewodzonych
    niesymetrycznych na przyłączach telekomunikacyjnych 150kHz-30MHz):
    Poziomy dopuszczalne napięcia i prądu zaburzeń ustalone w warunkach
    zastosowania układu stabilizacji impedancji (ISN), który zapewnia dla
    badanego przyłącza telekomunikacyjnego impedancję niesymetryczną 150 ?.

    > Za to przy badaniu odporności na częstotliwości radiowe przewodzone,
    > poziomy zakłóceń kalibruje się dla obciążenia 150?.

    Nie ma powodu, aby dla emisji i wrażliwości zakładać, że kable mają inne
    impedancje.
    P.G.