  • 41. Data: 2014-01-23 17:25:31
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:33:51 +0000, AZ wrote:

    > Ale my nie rozmawiamy o spalaniu jednostkowym tylko o wiekszej mocy na
    > potrzeby wlasnie silnika i osprzetu przy mniejszych obrotach, na
    > poczatku mowiles, ze potrzebuje jej wiecej bo ssa przez mniejsza dziurke
    > (sprawnosc). Teraz jednak uwazasz, ze to czy spreza wiecej czy mniej
    > powietrza ma sie nijak do sprawnosci. To sie zdecyduj...

    Rozmawialiśmy o sprawności silnika. Napisałem również, że to że spręża
    więcej powietrza jest sprawą pomijalną jeśli weźmie się pod uwagę inne
    czynniki wpływające na sprawność przy niskiej prędkości obrotowej.
    Postaraj się nie przekręcać tego co napisałem.

    Skoro nie przekonuje Cię ani fizyka, ani dane producentów silników to
    chyba nie mamy o czym rozmawiać.

    Tomek

  • 42. Data: 2014-01-23 17:28:11
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 16:57:08 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ja strzelę na 4 bieg bo obroty sa prawdopodobnie w poblizu max. momentu.
    > A ty teraz w zamian przestań się droczyć i podaj zużycie paliwa dla
    > sytuacji które wcześniej wymieniłeś :)

    Bingo. Na 4-ce spala najmniej wg. wskazań zużycia chwilowego. Oczywiście
    nie robiłem testów długodystansowych, bo nie jestem masochistą. Różnica
    jest taka, że na tej czwórce spala okolice 4,8 - 5,0l, natomiast na 6-tce
    ponad 6l. Piątka jest oczywiście gdzieś pomiędzy. Mowa o pomiarach na w
    miarę prostej drodze w podobnych warunkach (Poznań, Niestachowska).

    Tomek

  • 43. Data: 2014-01-23 18:00:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-23 10:10, ToMasz wrote:

    > 1. popatrz na wykres. najlepsze są obroty pomiędzy maksymalnym momentem
    > a maksymalną mocą

    To chyba przy starych gaźnikach. U mnie musiałbym non stop na Vtecu jechać;)

    Shrek.

  • 44. Data: 2014-01-23 18:17:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > "Weź Ty pomyśl co" czytasz "z 5-cio stopniową skrzynią biegów ... dla V
    > biegu" :)

    Musisz podkręcić jasność wypowiedzi, bo NADAL z nich nie wynika co chciałeś
    przekazać.
    Czy Tobie chodzi o inny samochód w drugim przypadku?

    Który fragment Twojej wypowiedzi o tym mówi?

  • 45. Data: 2014-01-23 18:22:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 23.01.2014 o 14:48 Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> pisze:

    > Dla małego rozjaśnienia, z jednego z moich samochodów. Prędkość w okolicy
    > 80km/h
    >
    > Na 6-tym biegu 1400 obr/min
    > Na 5-tym biegu 1800 obr/min
    > Na 4-tym biegu 2300 obr/min
    >
    > Na którym biegu pali najmniej?

    W moich dwóch dieslach najmniej pali w takich warunkach na 6 biegu - wiem,
    że to nie zgodne z fizyką i AutoMoto ale tak jest.

    TG

  • 46. Data: 2014-01-23 18:48:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tadzik,

    > Wy zgryźliwi tetrycy przestańcie mu zazdrościć zaradności i
    > podzielności uwagi przynależnej młodzieńczemu wiekowi! No!

    Ale ja mu zazdroszczę świeżej przesiadki z Warszawy albo Syreny czy
    innego Trabanta...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2014-01-23 18:50:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    > Zgoda, spalanie może (choć nie musi) być mniejsze. Sprawność na pewno
    > nie. Wypowiedź dotyczyła sprawności silnika i kwestii jej wpływu na ilość
    > biegów.

    Wszystko zależy od tego, jak się zdefiniuje sprawność. Samochód to nie
    tylko sam silnik a w pojęciu potocznym najważniejsza nie jest
    sprawność silnika tylko sprawność przemieszczania się z punktu A do
    punktu B ze znośną prędkością. A jej wyznacznikiem jest spożycie
    paliwa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2014-01-23 18:51:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

> [...]
    > czynniki wpływające na sprawność przy niskiej prędkości obrotowej.
    > Postaraj się nie przekręcać tego co napisałem.

    Napisales, ze przy przymknietej przepustnicy silnik potrzebuje wiecej
    mocy na samo krecenie sie bo musi ssac powietrze przez mniejsza dziure
    a samo sprezanie jest juz dla Ciebie sprawa pomijalna, to czemu nie
    jest nia ssanie powietrza przez przymknieta przepustnice?

    > Skoro nie przekonuje Cię ani fizyka, ani dane producentów silników to
    > chyba nie mamy o czym rozmawiać.

    Tylko dlatego, ze nie potrafisz odpowiedziec na pytanie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 49. Data: 2014-01-23 18:57:02
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 17:51:40 +0000, AZ wrote:

    > Tylko dlatego, ze nie potrafisz odpowiedziec na pytanie?

    Odpowiedziałem już dawno. Stwierdziłeś, że to co napisałem nie jest
    specjalnie odkrywcze. Odesłałem zatem do wykresu spalania jednostkowego
    dowolnego silnika spalinowego, gdzie sam producent przyznaje się do
    niższej sprawności silnika przy niższej prędkości obrotowej. To także Cię
    nie przekonało. Zatem jakiej odpowiedzi oczekujesz?

    Tomek

  • 50. Data: 2014-01-23 19:00:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Ale ja mu zazdroszczę świeżej przesiadki z Warszawy albo Syreny czy
    > innego Trabanta...

    Wiesz, założenie skrzyni 4-biegowej do Warszawy (tej która pojawiła
    się jako super patent chyba w Nysie) było smutną pomyłką :)
    Bardzo szybko wracałem do 3-biegowej ;)